Jeep Garage  - Jeep Forum

Jeep Garage - Jeep Forum (http://www.jeepgarage.org/forums.php)
-   Troubleshooting/Problems (http://www.jeepgarage.org/f203/)
-   -   2002 Jeep Grand Cherokee ideas (http://www.jeepgarage.org/f203/2002-jeep-grand-cherokee-ideas-21245.html)

JP 843 04-03-2011 10:46 PM

2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
:confused: Hey guys I got my cousins used 2002 V8 Jeep Grand Cherokee last year and have thoroughly enjoyed it. Great shape with only 72,000 miles. Anyways, I have been saving up some money lately and was wondering if y'all have any ideas or recommendations as to what I can do to my Jeep to make it look recognizable and authentic. What headlights have good performance? Even though if my Jeep is 2WD, if I did the right things, could I still have some off-road fun? If y'all have any ideas or comments, please do so! I appreciate it!

RYANSWJ 04-03-2011 11:01 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
JP,
Welcome to JeepGarage

headlights well i recommend the Gen III Chrome or Gen III black, then use one of our vendors Xenondepot

click links to reach destinations i have inserted


i have the Gen 3 with 6K HID kit from Xenondepot if you have any other questions either ask the WJ SUB FORUM

hope this helps

White Chocolate 04-03-2011 11:01 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
Hey bro!! Welcome to the forum!

I would put some Gen III Projector headlights with HIDs as a start! Possibly some tinted tail lights.

If you want offroad capability, throw a lift on it. Or some meaty tires!!!

Post up some photos if you get a chance!

JP 843 04-03-2011 11:35 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
Thanks! Im already feeling the love, Im liking this website! Yeah Ill definitely look on to those and try to start posting pictures up soon. Gotta clean off all the bird crap first!

RYANSWJ 04-03-2011 11:56 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
Quote:

Originally Posted by JP 843 (Post 388918)
Thanks! Im already feeling the love, Im liking this website! Yeah Ill definitely look on to those and try to start posting pictures up soon. Gotta clean off all the bird crap first!

That's what we're here for, LOL on the bird crap!

JeepMe 04-04-2011 05:54 AM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
You can still have some offroad fun w/ RWD. You first requirement is going to be front and rear recovery points (if you don't have them). This can be front and rear tow hooks or front hooks and rear receiver. Chances are you're going to get stuck (if you don't, you're taking things too easy) and you want a solid place to hook up straps. Then you'll want to get some GREAT tires. If you wanted a little more, go and get a locker for the rear end.

Personally, I would get those things before getting a lift. Having wheeled my stock WJ, you'll most likely run out of traction in 2wd before you'll ever run out of clearance.

This is just my opinion on how I would do things.

JP 843 04-04-2011 05:32 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
Alright Ill keep that in mind. Yeah my plans as of right now are to first get tint, then headlights and HIDs and maybe LED lights as well. I'm not going to off road too hard, as I care about my car, don't want anything bad to happen. I have another question, is it definitely best to purchase tint from a shop or putting tint on yourself can still look good. How much of a difference is it? Thanks!

TJXJWJ 04-04-2011 06:21 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
There is actually a tint thread going with some good info. On that thread is a pic of mine and what I used for tint. I had mine done at a local shop...it was about $120 or so installed. I did the drivers and passenger's side doors to match the rest:
http://www.jeepgarage.org/f7/the-tint-thread-12182-3.html

Welcome aboard!

JP 843 04-05-2011 06:27 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
Thanks thats a helpful website! Well, Ill have to get started soon!

JP 843 04-05-2011 10:43 PM

Re: 2002 Jeep Grand Cherokee ideas
 
Quote:

Originally Posted by RYANSWJ (Post 388881)
JP,
Welcome to JeepGarage

headlights well i recommend the Gen III Chrome or Gen III black, then use one of our vendors Xenondepot

click links to reach destinations i have inserted


i have the Gen 3 with 6K HID kit from Xenondepot if you have any other questions either ask the WJ SUB FORUM

hope this helps

This does help a lot! I know this may be a dumb question, but Ill need some time to think it over and get my money straight. Will they still be selling this on eBay later with similar prices? And if I go on the website of the product, is the price also similar? Thanks!


All times are GMT -5. The time now is 05:00 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright 2012 - JeepGarage.Org
The Jeep Grand Cherokee Owners Community