Jeep Garage  - Jeep Forum

Jeep Garage - Jeep Forum (http://www.jeepgarage.org/forums.php)
-   Suspension/Brakes/Wheels/Tires (http://www.jeepgarage.org/f185/)
-   -   Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts (http://www.jeepgarage.org/f185/opinion-req-oe-replacement-bilstein-vs-srt8-struts-33008.html)

attilahooper 12-23-2011 06:44 PM

Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
'06 Hemi WK. One of my Mopar/Bilstein SRT8 struts puked all its oil.

The cost of one SRT replacement is the same as a pair of OE Bilsteins. Note that the OE replacements have the usual lifetime Bilstein warranty. The Mopar branded SRT struts have a 1 year warranty.


Have any of you folk driven BOTH versions of the Bilstein strut ?? Is the SRT strut much stiffer ?

btw, not amused a Mopar/Chrysler brand tag voids the usual Bilstein warranty. LOLZ. What a F'in joke.

Chaoul1 12-23-2011 09:31 PM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
The SRT Bilstein is more of a sportier suspension (obviously) and it will drop your Jeep lower which means you should also buy the SRT Rear Bilsteins to even it out or your Jeep will look uneven.

attilahooper 12-23-2011 10:30 PM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
Thx Paul. I'm already sporting the SRT rears. Ya think the OE struts will lift the front end ? Dunno. I'm dropped 3/4" on the eibachs already. My concern was more the valving of the OE struts, and their performance at that height.

Scottina06 12-23-2011 10:46 PM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
Ive had both.....the bilstein HD's sucked for what i wanted. they are just a little better than stock IMO. Stick with the SRt Bilsteins IMO

attilahooper 12-24-2011 10:52 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
Thx Scott. That's the feedback I was looking for. The SRT struts / eibach / addco bar combo is the bomb. Guess I'll take the plunge and replace the blown one.

S10slayer 06-22-2012 01:02 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
Quote:

Originally Posted by attilahooper (Post 539751)
Thx Scott. That's the feedback I was looking for. The SRT struts / eibach / addco bar combo is the bomb. Guess I'll take the plunge and replace the blown one.

That's what Im about to do..Just the srt struts and the reg wk eibach lowering springs

Scottina06 06-22-2012 01:12 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
pick a part has several sets of SRT Bilsteins listed on ebay.....FYI

Milous 06-22-2012 01:26 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
Quote:

Originally Posted by Scottina06 (Post 646504)
pick a part has several sets of SRT Bilsteins listed on ebay.....FYI

pick a part has some good deals from time to time, but don't know that I would trust buying used shocks, $120 shipped is way overpriced for one used '06 rear shock IMO.

Scottina06 06-22-2012 01:46 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
yeah...I didnt look at pricing. Just saw them browsing. They are usually overpriced on ebay....but will take less if you call them. I got a complete set from them of 1000 mile shocks/struts 4 years ago for like $200.....LOL

S10slayer 06-22-2012 02:37 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
http://www.ebay.com/itm/2-Shocks-Str...#ht_1930wt_952

for a pair!?

Chaoul1 06-22-2012 10:57 AM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
Those are regular WK SHocks.

S10slayer 06-22-2012 12:07 PM

Re: Opinion req: OE replacement Bilstein vs SRT8 struts
 
^ that's what i thought, I messaged the dude and he said " oh ya Im not sure etc.." So ya ...


All times are GMT -5. The time now is 09:57 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright 2012 - JeepGarage.Org
The Jeep Grand Cherokee Owners Community