Jeep Garage  - Jeep Forum

Jeep Garage - Jeep Forum (http://www.jeepgarage.org/forums.php)
-   Wheels/Tires/Brakes (http://www.jeepgarage.org/f199/)
-   -   Tires (http://www.jeepgarage.org/f199/tires-7712.html)

99limited 03-20-2010 07:56 PM

Tires
 
i want to get goodyear wrangler sa tires this summer. i have one as my spare tire that is brand new. can someone tell me how much these might cost?

Chaoul1 03-20-2010 10:31 PM

Re: Tires
 
Depends on what you want. Go on Tirerack.com and you can find some good deals.

99limited 03-21-2010 07:52 AM

Re: Tires
 
I went to goodyear and they told me i would have to buy 5 tires which doesnt make alot of sense cuz i dont need 5 i only need 4. But they told me with installation and alignment and all that good stuff it would be about $525.

jeepster23 03-21-2010 08:28 AM

Re: Tires
 
Why did they say you needed to buy 5 instead of 4? Try looking online at different places you can prolly get a better deal Ryan.

Robert Palmer 03-21-2010 08:40 AM

Re: Tires
 
SA's are shit tires bro.

Chaoul1 03-21-2010 08:42 AM

Re: Tires
 
Do you have a Merchants near you? I think they are stilling having a sale when you buy 2 Tires and you get 2 free. I think.

99limited 03-21-2010 09:15 AM

Re: Tires
 
really joe? shit, i cant affored really expensive tires, i dont know what im gonna do. and paul, i dont have a merchants around here. I will check around at the local tire shops and see what i can do. What are some good tires i can buy with out breaking the bank?

Chaoul1 03-21-2010 01:04 PM

Re: Tires
 
Whats your price range? Look on Tirerack like I said above or discount tire.

Robert Palmer 03-21-2010 02:14 PM

Re: Tires
 
I needed a set of tires on my 04 WJ after the ones that came with the Jeep from the factory wore out and they were Goodyear SA's. Good dry tire, other than that, crap.

Chuck 03-21-2010 02:46 PM

Re: Tires
 
Quote:

Originally Posted by Elvis Presley (Post 173391)
I needed a set of tires on my 04 WJ after the ones that came with the Jeep from the factory wore out and they were Goodyear SA's. Good dry tire, other than that, crap.

Same goes for the Wrangler ST's (atleast for me). They will work but not exceptionally great

brooke 03-21-2010 03:05 PM

Re: Tires
 
Quote:

Originally Posted by 99limited (Post 173298)
I went to goodyear and they told me i would have to buy 5 tires which doesnt make alot of sense cuz i dont need 5 i only need 4. But they told me with installation and alignment and all that good stuff it would be about $525.

That's actually an awesome deal. I got 4 new tires the other day and it was like $570...... but mine aren't Goodyear either. My spare is though.

99limited 03-21-2010 03:07 PM

Re: Tires
 
yeah i actually didnt think it was a horrible price but looks like they are a shitty tire so i dont wanna go that way


All times are GMT -5. The time now is 09:44 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright 2012 - JeepGarage.Org
The Jeep Grand Cherokee Owners Community