Jeep Garage  - Jeep Forum

Jeep Garage - Jeep Forum (http://www.jeepgarage.org/forums.php)
-   Members Rides (http://www.jeepgarage.org/f14/)
-   -   Mantas 07 Overland (http://www.jeepgarage.org/f14/mantas-07-overland-830.html)

manta 06-22-2009 01:32 AM

Mantas 07 Overland
 
For some people who dont know me from SJ whats up? I own a 2007 Overland and it has came a long way since i picked it up. Heres some pics from the beginning. (they progress as they go on) :thumbsup:


Most stock picture I have with just the SRT front bumper and magnaflow exhaust.

http://img5.imageshack.us/img5/6928/picture009mof.jpg


Then came the rims :cool:

http://img200.imageshack.us/img200/4233/2323t.jpg



Then i installed h&r springs and got some stillens. (when it was murdered)

http://img189.imageshack.us/img189/693/2424.jpg

Then came the rest of the SRT exterior and tinted tails. (When i had the tips on)
http://img197.imageshack.us/img197/4266/38015686.jpg
And i just recentley had a turbo installed professionaly by NCTS LCC in Ohio.

http://img200.imageshack.us/img200/3450/262626.jpg


http://img189.imageshack.us/img189/1493/272727.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/7052/303030.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/7233/6565a.jpg

Redsand 06-22-2009 01:35 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
You got that thing boosted now?!?!?!? No shit! I might have to take a ride up north just to take a ride in it, what kind of numbers are you putting up?

Scottina06 06-22-2009 01:37 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Welcome James! AWESOME setup DUDE! What kinda times are ya runnin with that bad boy? Who did all the work for ya?

Scottina06 06-22-2009 01:38 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
nevermind James...i see NCTS did it now.(it was in with pics...LOL)

manta 06-22-2009 01:38 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Quote:

Originally Posted by Redsand (Post 19482)
You got that thing boosted now?!?!?!? No shit! I might have to take a ride up north just to take a ride in it, what kind of numbers are you putting up?

Yes i did :cool:. Im currently running 3.5 lbs of boost until i crank it up to 7lbs. Taking a little longer then planned but it will happen soon. Its awesome, ill post a video tomorrow and take some better pictures of everything, ive been slacking latley with the computer stuff.

manta 06-22-2009 01:43 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Quote:

Originally Posted by Scottina06 (Post 19483)
Welcome James! AWESOME setup DUDE! What kinda times are ya runnin with that bad boy? Who did all the work for ya?

Hows it going scott? Thanks! Im very excited to see how she'll run at 7lbs. Not alot of boost right now, but definatley a huge increase. Ill get some numbers the second I get to full potential. Tim (Mr.Mopar) did all the work for me, and he was more then awesome. Highly reccomended!

Scottina06 06-22-2009 01:48 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Hey man...long time no see! I tried to send ya an invite on the red site. Glad ya made it! I cant wait to see the numbers and vids. yeah...take it easy till she's ready. i did some major performance mods to my truck as well and i'm in the break in period as well.(not what you did though) That is a sick, sick setup!

Be ready dude...this thread will blow up tomorrow-----

manta 06-22-2009 01:57 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Quote:

Originally Posted by Scottina06 (Post 19489)
Hey man...long time no see! I tried to send ya an invite on the red site. Glad ya made it! I cant wait to see the numbers and vids. yeah...take it easy till she's ready. i did some major performance mods to my truck as well and i'm in the break in period as well.(not what you did though) That is a sick, sick setup!

Be ready dude...this thread will blow up tomorrow-----

Yeah, definatley taking it easy. All my friends complain. "stop driving it like a girl!" haha, they dont know. Geez i missed alot! Scott doing performance mods!?!? :w00t: Thats what im talking about!!

NHWK05 06-22-2009 08:16 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
That looks sick dude. I bet its a blast to drive.

Why the single tip exhaust? Looks kinda lost there.

maybe you could put a nice dual tip on the single pipe if you had to keep it single pipe but wanted the srt8 look back. Or you like it like that, and thats cool too.

Sick jeep.

robpp 06-22-2009 08:20 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Hey James,


Awesome Build dude! When you get a chance we need pics and videos :thumbsup:

Robert Palmer 06-22-2009 09:15 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Welcome James!!!!!!!

Matt 06-22-2009 09:15 AM

Re: Mantas 07 Overland
 
Sick WK James! Can't wait for the vids!


All times are GMT -5. The time now is 12:16 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright 2012 - JeepGarage.Org
The Jeep Grand Cherokee Owners Community