Jeep Garage  - Jeep Forum banner

2011 Grand Cherokee Laredo - ventilatormotor cycli aan/uit

109K views 15 replies 12 participants last post by  57WK2Jeep  
#1 ·
Mijn vrouw heeft onlangs een probleem gekregen met haar Jeep Grand Cherokee Laredo uit 2011. De ventilatormotor draait en stopt dan gewoon, om dan misschien een moment of twee later weer aan te slaan. Soms stopt de motor tot wel een minuut met draaien.

Het lijkt er niet toe te doen op welke ventilatorsnelheid hij staat. Omdat het winter is buiten en we dit weekend een reis buiten de staat moeten maken, ben ik snel op zoek naar een oplossing. We zouden het vreselijk vinden als er onderweg iets uitvalt en we geen verwarming hebben (op weg naar Minnesota). Ik zou dit probleem veel liever zelf diagnosticeren/oplossen dan afhankelijk te zijn van de plaatselijke Jeep-dealer (dat is weer een heel ander verhaal).

Mijn zwager, die met de feestdagen op bezoek was en een automonteur is, denkt dat het te maken kan hebben met een gecorrodeerde massa? Helaas kon hij er niet naar kijken voordat hij vertrok.

Iemand ideeën over wat dit zou kunnen zijn? Is dit al eerder voorgekomen bij WK2-modellen?

Bedankt!
Mike

'11 Grand Cherokee Laredo
'97 Cherokee Sport

#15 ·
Vervanging van de tandwiel van de blend door aan de passagierskant

Bekijk dat eens, het is een geweldige post voor dit probleem

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van JeepGarage
Ik heb een probleem met mijn bestuurderskant temperatuur die niet werkt. De actuatormotor en beide tandwielen zijn in orde, maar wat ik merkte met de motor eruit en aangesloten, is dat wanneer je de temperatuur alleen voor de bestuurderskant aanpast, de actuatormotor maar in één richting blijft draaien, dus als die daadwerkelijk terug zou zijn waar hij hoorde te zijn, zou hij de blend door naar de ene of de andere uiterste positie vastzetten en uiteindelijk de tandwielen breken of de motor doorbranden. Zou het kunnen dat ik gewoon een nieuw bedieningspaneel nodig heb? Mijn ventilatormotor schakelt ook af en toe uit.

#4 ·
Ben er geweest, heb dat gedaan. Wijst definitief met de vinger naar een kapot deurtandwiel. Wat betreft welke, controleer de uitgangstemperatuur aan beide kanten. Zet de ene kant op vol heet en de andere kant op vol koud. Andersom. Die gremlin moet gemakkelijk te vinden zijn.

#5 ·
Een paar mensen hebben dit of vergelijkbare problemen genoemd. Ik dacht dat ik mijn $0,02 zou toevoegen...

Symptoom:
De A/C-ventilator schakelt ongeveer een minuut op hoge snelheid in en daalt dan ongeveer een halve minuut naar nul of een zeer lage snelheid. Dan herhaalt de cyclus zich. Meestal herhaalt de hoge-lage ventilatorsnelheid zich 5-6 keer over een periode van 10-15 minuten, waarna de cyclus stopt en de ventilator met een gemiddelde snelheid draait. Dit gebeurt ongeacht of de A/C op Auto of een handmatige snelheidsinstelling staat. Merk op dat er tijdens deze cyclus nog steeds koude wordt geproduceerd. Het lijkt erop dat dit alleen een ventilatorprobleem is en geen compressorprobleem.

Ik heb de Jeep in september 2016 voor dit A/C-ventilatorprobleem binnengebracht. Er werd vastgesteld dat er onderdelen nodig waren en deze werden besteld. Ik bracht de Jeep op 3 augustus 2016 terug om de onderdelen te laten vervangen. Er werden toen twee onderdelen vervangen:
1. Module/weerstand/stroom, ventilatormotor (P/N 68079480AA Module - Stroom)
2. Regelunit, instrumentenpaneel HVAC (P/N 68111109AQ Regeling - A/C en verwarming)

De arbeid en onderdelen werden gedekt door het verlengde servicecontract, dus de totale rekening bedroeg $100,00. De vervanging van de onderdelen leek het probleem te hebben opgelost.

De volgende paar weken keerde het A/C-ventilatorprobleem echter met tussenpozen terug. Het lijkt een probleem te zijn als de temperatuur rond de 80 graden of hoger is en de auto in de zon heeft gestaan. Het probleem deed zich opnieuw voor op 6 oktober (een warme dag) en het was precies hetzelfde probleem dat oorspronkelijk werd beschreven.

De Jeep gaat op 10 oktober 2016 terug naar de garage voor een nieuwe poging om het probleem op te lossen.

#7 ·
Een paar mensen hebben dit of vergelijkbare problemen genoemd. Ik dacht dat ik mijn $0,02 zou toevoegen...

Symptoom:
De A/C-ventilator schakelt ongeveer een minuut op hoge snelheid in en daalt dan ongeveer een halve minuut naar nul of een zeer lage snelheid. Dan herhaalt de cyclus zich. Meestal herhaalt de hoge-lage ventilatorsnelheid zich 5-6 keer over een periode van 10-15 minuten, dan stopt de cyclus en draait de ventilator met een gemiddelde snelheid. Dit gebeurt ongeacht of de A/C op Auto of een handmatige snelheidsinstelling staat. Merk op dat er tijdens deze cyclus nog steeds koude wordt geproduceerd. Het lijkt erop dat dit alleen een ventilatorprobleem is en geen compressorprobleem.

Ik bracht de Jeep in september 2016 voor dit A/C-ventilatorprobleem. Er werd vastgesteld dat er onderdelen nodig waren en die werden besteld. Ik bracht de Jeep op 3 augustus 2016 terug om de onderdelen te laten vervangen. Er werden toen twee onderdelen vervangen:
1. Module/weerstand/vermogen, ventilatormotor (P/N 68079480AA Module - Vermogen)
2. Regelunit, instrumentenpaneel HVAC (P/N 68111109AQ Regeling - A/C en verwarming)

De arbeid en onderdelen werden gedekt door het verlengde servicecontract, dus de totale rekening was $100,00. De vervanging van de onderdelen leek het probleem te hebben opgelost.

De volgende paar weken keerde het A/C-ventilatorprobleem echter met tussenpozen terug. Het lijkt een probleem te zijn als de temperatuur rond de 80 graden of hoger is en de auto in de zon heeft gestaan. Het probleem deed zich opnieuw voor op 6 oktober (een warme dag) en het was precies hetzelfde probleem dat oorspronkelijk werd beschreven.

De Jeep gaat op 10 oktober 2016 terug naar de garage voor een nieuwe poging om het probleem op te lossen.
Ik bracht hem terug naar de garage en ze hebben er meer dan een uur mee gespeeld. Het was een koele dag, dus het symptoom kwam nooit meer terug. Ze hebben een notitie in hun computerlogboek gemaakt, dus als ik volgend jaar in de vroege zomer terugkom met hetzelfde probleem, kunnen we misschien verdergaan waar we gebleven waren. Ze hebben me tenminste niet voor dit bezoek in rekening gebracht.

#8 ·
Hé jongens, ik ben nieuw op het forum. Ik heb een Grand Cherokee Overland uit 2011 en ik heb hetzelfde probleem als oorspronkelijk gepost. Door mijn onderzoek tot nu toe zie ik dat veel mensen een vergelijkbaar probleem hebben gehad, maar ik heb geen duidelijke oplossing voor het probleem kunnen vinden. Het begon ongeveer 2 weken geleden en we wonen in Vegas, dus hitte is hier constant. Ik vroeg me af of er een "officiële" of "officieuze" oplossing voor het probleem was.

Ik heb de Blower Resistor P/N 68079480AA Module al vervangen, maar dat werkte niet. Ik heb de connectoren op de draden en de achterkant van de besturingsmodule gecontroleerd op tekenen van oververhitting/smeltende pinnen/draden, maar alles lijkt in orde te zijn. Zeer frustrerend probleem.

De jeep heeft ons door de jaren heen veel verdriet bezorgd met willekeurige reparaties en we proberen er niet van af te komen, aangezien hij is afbetaald (geen zin in een andere betaling voor een auto). Dus alle hulp en advies zou geweldig zijn.

In de tussentijd zal ik kijken naar de Passenger Side Blend Door die gelinkt was.

Nogmaals bedankt!

#11 · (Edited)
Het aan- en uitschakelen van de A/C-ventilatormotor is absoluut het A/C-systeem dat u informeert over een probleem. Het identificeert een storing.

Die storing is meestal een kapot mengklepactuator-tandwiel aan de bestuurders- of passagierszijde. Als de mengklepmotor voorbij zijn normale slag beweegt... reageert de A/C-eenheid op deze manier.

Zowel het tandwiel van de mengklep aan de bestuurders- als aan de passagierszijde kan worden vervangen zonder de hele mengklepconstructie te vervangen. De meeste dealers willen de hele mengklepconstructie vervangen, wat een reparatie van meer dan $ 1200 is... maar het is altijd een eenvoudig extern tandwiel van $ 3 dat kapot gaat.

Het tandwiel van de mengklep aan de passagierszijde is een fluitje van een cent om te vervangen achter het dashboardkastje... maar de bestuurderszijde kan ook worden gedaan met een beetje consolebekleding verwijderen en geduld.

Ik heb een onafhankelijke monteur die ik op Craigslist vond, $ 60 betaald om een nieuwe mengklepactuatormotor en -tandwiel aan de bestuurderszijde te installeren... en ongeveer $ 40 geĂŻnvesteerd in een nieuwe Mopar OEM mengklepmotor en -tandwiel op Ebay. Ongeveer $ 100 geĂŻnvesteerd. Ze hebben geweldig werk geleverd en de problemen met de ventilator zijn volledig verdwenen. Het werkt nu al meer dan een jaar perfect.

#13 ·
Het aan- en uitschakelen van de A/C-ventilatormotor is beslist het A/C-systeem dat u informeert over een probleem. Het identificeert een storing.

Die storing is meestal een kapot mengklepactuator-tandwiel aan de bestuurders- of passagierszijde. Als de mengklepmotor voorbij zijn normale slag beweegt... gedraagt de A/C-eenheid zich op deze manier.

Zowel de tandwielen van de mengklep aan de bestuurders- als de passagierszijde kunnen worden vervangen zonder de hele mengklepconstructie te hoeven vervangen. De meeste dealers willen de hele mengklepconstructie vervangen, wat een reparatie van meer dan $ 1200 is... maar het is altijd een eenvoudig $ 3 extern tandwiel dat kapot gaat.

Het tandwiel aan de passagierszijde is een fluitje van een cent om te vervangen achter het dashboardkastje... maar de bestuurderszijde kan ook worden gedaan met een beetje consolebekleding verwijderen en geduld.

Ik heb een onafhankelijke monteur gevonden op Craigslist $ 60 betaald om een nieuwe mengklepactuatormotor en -tandwiel aan de bestuurderszijde te installeren... en ongeveer $ 40 geĂŻnvesteerd in een nieuwe Mopar OEM mengklepmotor en -tandwiel op Ebay. Ongeveer $ 100 geĂŻnvesteerd. Ze hebben fantastisch werk geleverd en de ventilatorproblemen zijn volledig gestopt. Het werkt nu al meer dan een jaar perfect.
Ik heb een probleem met mijn bestuurderskant temperatuur werkt niet. Actuatormotor en beide tandwielen zijn in orde, maar wat ik wel merkte met de motor eruit en aangesloten, wanneer je de temperatuur alleen voor de bestuurderskant aanpast, blijft de actuatormotor maar in één richting draaien, dus als dat daadwerkelijk terug zou zijn waar het hoorde, zou het de mengklep naar de ene of de andere uiterste positie vastzetten en uiteindelijk de tandwielen breken of de motor doorbranden. Zou het kunnen dat ik gewoon een nieuw bedieningspaneel nodig heb?

#12 · (Edited)
Hier is mijn probleem... De JGCL van mijn vrouw uit 2011 heeft 102.000 mijl. Het batterijlampje brandde, dus ik haalde de batterij eruit en liet hem controleren bij AutoZone en ze vertelden me dat hij in orde was, alleen een oplaadbeurt nodig had. Ik nam aan dat de dynamo kapot was. Ik zette de batterij terug en reed ongeveer anderhalve kilometer om wat te lunchen.

De elektronica in de auto sloeg op hol, de ruitenwissers gingen aan, waarschuwingslampjes in de auto gingen aan, de airconditioning stopte (ventilator, enz.), radio, noem maar op. Ik dacht dat hij bezeten was en toen viel de auto stil en had hij bijna geen vermogen meer en uiteindelijk (minder dan een minuut) nul volt. Ik kon hem niet eens uit de parkeerstand halen of de alarmlichten aanzetten, omdat hij midden op een drukke straat vastzat.

Kortom, mijn monteur zei dat de dynamo volledig kapot was en de PCM was doorgebrand. Hij verving beide en flashte de PCM. Ik testte hem nadat hij hem had gerepareerd en de ventilator schakelt zoals beschreven aan en uit. Het is zomer in Arizona en het is erg warm. Als ik de auto een tijdje rijd, misschien 15 minuten, blijft de ventilator aan, maar de cabine wordt nooit echt koel, niet slecht, maar ook niet zo koel op vol vermogen.

De aircocompressor blijft aan. De accumulator is behoorlijk koud om aan te raken. Ik heb de ventilatorweerstandsmodule van Chrysler vervangen. Geen hulp, het probleem blijft bestaan. Een digitale voedselthermometer in de ventilatieopening geeft 52 graden aan op laag en 59 graden op hoog (Fahrenheit). Mijn Honda Ridgeline geeft op dezelfde dag ongeveer 100 graden buiten 46 en 52 aan.

Als ik dit lees, lijkt het erop dat het proberen van de actuatortandwielen meestal een succes is, maar in mijn geval lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat er tegelijkertijd een mechanisch probleem en een elektrisch probleem optreden. Zou mijn originele PCM of een andere elektrische kortsluiting de actuatortandwielen op de een of andere manier kunnen hebben beschadigd, bijvoorbeeld door de actuatormotor te laten fluctueren en de tandwielen te breken, of moet ik een nieuwe temperatuurregelmodule kopen? Ik denk aan het laatste, aangezien er misschien iets in is kortgesloten / doorgebrand.

#16 · (Edited)
Update: de versnelling aan de passagierszijde was kapot.

Ik heb dit allemaal gelezen en heb net een test gedaan waarbij ik mijn bestuurderszijde laag en passagierszijde hoog had en dat was correct. Toen ik echter mijn passagierszijde laag en mijn bestuurderszijde hoog had, werd mijn passagierszijde warm. Betekent dit dat ik de versnelling aan de passagierszijde moet vervangen? Achter de plastic afdekking aan de rechterkant? Elke bevestiging wordt zeer gewaardeerd, bedankt.