Jeep Garage  - Jeep Forum banner

Vervanging batterij - Start/Stop

151K views 61 replies 30 participants last post by  dustinshasho  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb de forums doorzocht om te proberen de informatie te vinden, maar hoewel er wat over is geschreven, ben ik er niet in geslaagd alle informatie te filteren om mijn probleem te vinden.

Ik heb mijn 2015 KL sinds april 2018. Ik besloot de batterij te vervangen omdat ik er zeker van was dat het de originele batterij uit 2015 was - wat het ook was toen ik ernaar keek. Dus ging ik naar mijn lokale Costo en kocht de juiste maat en CCA, enz. van het merk Kirkland. Ik heb de nieuwe batterij vorige week geïnstalleerd en alles lijkt goed te werken, behalve de Start/Stop-functie - op het infoscherm staat "Stop/Start niet beschikbaar Batterij opladen".

De batterij is gloednieuw (datumcode geeft een fabricagecode van augustus 2018 aan), en de spanning op het display geeft +14V aan. Het is geen AGM-batterij - heeft dit voertuig een AGM-batterij nodig?? Is dit echt de reden waarom mijn Start/Stop niet meer werkt? Ik belde een lokale Jeep-dealer en ze konden me hierover geen informatie geven, omdat ze dit probleem nog niet eerder hadden gehoord, dus vroeg ik hen hoeveel een dealerbatterij zou kosten, voor mijn VIN zou het CDN$325 zijn - de Costco-batterij was CDN$140. Natuurlijk vroegen ze me of ik een afspraak wilde maken voor een diagnose voor CDN$140 - ik heb geen afspraak gemaakt.

Die leden in Canada zullen Canadian Tire kennen - ze vermelden een AGM-batterij voor CDN$270 en een niet-AGM voor CDN$210.

Voordat ik de moeite neem om de Costco (Kirland)-batterij terug te sturen, weet iemand hier of deze niet-AGM-batterij echt het probleem is met de niet-werkende Start/Stop? Bedankt voor alle hulp mensen!

Guinness Drinker
Winnipeg, Manitoba, Canada

#3 ·
Breng de batterij die u hebt gekocht terug, de KL vereist een AGM-batterij, dezelfde grootte/capaciteit is niet genoeg. Schaamte over hen dat ze hem aan u hebben verkocht.

.
Sinds mijn bericht heb ik de Kirkland (Costco) batterij vervangen door de OEM-batterij die in de Cherokee zat - de originele batterij gaf me geen problemen, ik dacht gewoon dat ik hem zou vervangen omdat (ik vermoed) het de originele batterij is waarmee de 2015 KL werd verkocht. Nu ik de batterij weer naar OEM heb vervangen, krijg ik nog steeds geen Start/Stop en krijg ik nog steeds het bericht "Stop/Start niet beschikbaar Batterij wordt opgeladen". Ik weet niet zeker wat hier aan de hand is... De originele OEM was pas 2 dagen geleden uit het voertuig.

Ik heb foto's van deze post van de OEM-batterij en de Kirkland bijgevoegd. Het is grappig hoe mijn proactieve houding me eigenlijk wat problemen heeft bezorgd. :(

Attachments

#4 ·
Mijn start/stop werkte niet meer zodra de batterij 2,5 jaar oud was met 55.000 mijl op de teller, maar de batterij werkte nog steeds, dus ik heb de batterij vervangen en de start/stop werkte weer. Mijn 15-batterij had 2 jaar garantie, dus het werd wel tijd lol.

#53 ·
Mijn start/stop werkte niet meer zodra de batterij 2,5 jaar oud was met 55.000 mijl op de teller, maar de batterij werkte nog steeds, dus ik heb de batterij vervangen en de start/stop werkte weer. Mijn 15-batterij had 2 jaar garantie, dus hij was eraan toe lol.
De mijne deed hetzelfde in 3 jaar. Nieuwe AGM-batterij geïnstalleerd en alles weer normaal.

#6 ·
Don't start and stops have 2 battery?
Hebben start-stopsystemen geen 2 batterijen?
De kleinere batterij is, voor zover ik begrijp, voornamelijk voor het ASS-systeem (afkorting van Aut0StopStart), maar ik kan me vergissen.
Het laadsysteem in deze nieuwere voertuigen met AGM-batterijen is niet compatibel met conventionele ouderwetse loodzuurbatterijen.
Wat je zou kunnen proberen is beide batterijen een tijdje los te koppelen, opnieuw aan te sluiten en te kijken wat er gebeurt. Geef het dan wat tijd.
Het is ook mogelijk dat de kleine batterij dood is, maar dat zou een vreemde, onwaarschijnlijke toevalligheid zijn.

#16 ·
wat me verbaast is dat je er zelfs om zou geven om de stop/start te verliezen, net zoveel als iedereen (inclusief ik) een hekel heeft aan deze super irritante functie... hier vind je een gemakkelijke uitweg en je gaat het repareren! lol
Ja, ik hoopte dat deze thread een nieuwe manier zou zijn om uit te schakelen en nooit meer op de knop te hoeven drukken om de extreem irritante start-stop uit te schakelen elke keer dat ik de Jeep start. Absoluut slechtste ontwerp ooit.

#10 ·
Als een batterij op een KL is vervangen, kan het enkele dagen duren voordat het systeem weer 'normaal' is. Geef het wat tijd voordat je je te veel zorgen maakt.

Waar komt het idee van "twee batterijen voor ESS" vandaan? Mijn KL uit 2019 heeft maar één batterij. Die batterij voedt de ESS....en al het andere. De Cherokee is geen Grand Cherokee en ook geen Pacifica....

#11 ·
Als een batterij op een KL is vervangen, kan het enkele dagen duren voordat het systeem weer 'normaal' is. Geef het wat tijd voordat je je te veel zorgen maakt.

Waar komt het idee "twee batterijen voor ESS" vandaan? Mijn 2019 KL heeft maar één batterij. Die batterij voedt de ESS....en al het andere. De Cherokee is geen Grand Cherokee en ook geen Pacifica....
.
Bedankt, goed om te weten.

#12 ·
Nou, gisterochtend, voordat ik mijn Cherokee startte, wrikte ik aan de draden van de IBS en nadat de motor warm was geworden, begon de start/stop weer te werken! Nu zijn er natuurlijk meer dan één variabele hier - ik heb de OEM-accu 2 dagen geleden opnieuw geïnstalleerd en ik wrik aan de draden die naar de IBS leiden, die is aangesloten op de negatieve poolaansluiting van de accu. Dus nu weet ik niet welke - of beide acties - de ESS weer aan het werk hebben gezet.

Ik wil de accu nog steeds graag vervangen. Ik zal ervoor zorgen dat ik een AGM koop en hoogstwaarschijnlijk een van Canadian Tire. Hoewel ik misschien gewoon op een uitverkoop wacht. Nogmaals, de OEM-accu is pas 3 jaar oud - wanneer zou u hem vervangen?

Bedankt voor je hulp!

Guinness Drinker

#14 ·
Gisteren heb ik de OEM-accu vervangen door een Motomaster AGM - ze waren in de aanbieding en ik had Canadees geld te besteden!

Zie bijgevoegde foto's van de nieuwe accu. Toen ik hem verving, reed ik een stukje rond en de ESS werkte niet. Vanmorgen op weg naar mijn werk werkt het weer. Hopelijk werkt de ESS nog steeds als ik vandaag van mijn werk naar huis ga.

Guinness Drinker

Attachments

#15 ·
Je hebt net de andere old school batterij vervangen door een AGM?
Ik was, al dan niet terecht, onder de indruk dat je de batterij een tijdje geleden hebt vervangen door een AGM en nog steeds het probleem had.

Hoe dan ook, veel succes met je start/stop-probleem dat ik elke keer als ik start vergeet uit te schakelen.

#19 ·
Ja, ik hoopte dat deze thread een nieuwe manier zou zijn om de extreem irritante start-stop uit te schakelen en nooit meer op de knop te hoeven drukken om hem uit te zetten elke keer dat ik de Jeep start. Absoluut het slechtste ontwerp ooit.
Waarom is het het “slechtste ontwerp ooit”? Sommige voertuigen hebben niet de optie om het uit te schakelen, gelukkig hebben wij dat wel. Aangezien dit type economie-verbeteraar in de hele industrie verschijnt (Ford, GM, FCA, Honda, Hyundai, Mazda, Toyota, enz.) zou ik zeggen dat de aanpak van Jeep een van de betere is.

#35 ·
Waarom is het het “slechtste ontwerp ooit”? Sommige voertuigen hebben niet de optie om het uit te schakelen, gelukkig hebben wij dat wel. Aangezien dit type economie-verbeteraar in de hele industrie verschijnt (Ford, GM, FCA, Honda, Hyundai, Mazda, Toyota, enz.) zou ik zeggen dat de aanpak van Jeep een van de betere is.

.
roept als het ware de vraag op... brandstof besparen bij een paar tientallen stops..
maar hoeveel gaat de JEEP-starter kosten??

dealerschap of diefstal benzinestation?

EASTCOAST-dealers vragen $870 Amerikaanse dollars!!!!

oh.. o OH de $175 diagnose wordt toegevoegd aan de $870
DIEVEN

#20 · (Edited)
Omdat het geen optie is. Je moet het elke keer uitschakelen. Ik geloof dat dat een vereiste was voor Jeep om de minuscule, zo niet enige, brandstofverbetering te krijgen. Als er geen mogelijkheid was om de start/stop uit te schakelen, zou ik de Jeep niet hebben gekocht. Dit is een Jeep, geen Toyota Prius.

Elk motorvoertuig heeft al een start/stop-contact. Als ik de motor in het verkeer wil uitschakelen, kan dat zonder hulp of dwang van een autofabrikant.

Ik woon in Florida en als hij uitgaat, wordt de airconditioning verminderd. Als ik de garage inrijd, gaat hij uit en start hij weer als ik hem in de parkeerstand zet. De Jeep gaat uit als ik wacht om links af te slaan in het verkeer. Omdat er geen tijdsvertraging is, gaat hij onmiddellijk uit bij een stopbord, ook al duurt de stop minder dan 2 seconden.

Het is slecht ontworpen, onnodig en ongewenst, vooral in een Jeep, en als de klanten die voor de Jeep hebben betaald, zouden we de mogelijkheid moeten hebben om de beslissing te nemen, niet een paternalistische autofabrikant.

#50 ·
Omdat het geen optie is. Je moet het elke keer uitzetten. Ik geloof dat dat een vereiste was voor Jeep om de minuscule, zo niet enige, brandstofverbetering te krijgen. Als er geen mogelijkheid was om de start/stop uit te schakelen, zou ik de Jeep niet hebben gekocht. Dit is een Jeep, geen Toyota Prius.

Elk motorvoertuig heeft al een start/stop-ontstekingsschakelaar. Als ik de motor in het verkeer wil uitschakelen, kan ik dat zonder hulp of dwang van een autofabrikant.

Ik woon in Florida en als hij uitgaat, wordt de airconditioning verminderd. Als ik de garage inrijd, gaat hij uit en start hij weer als ik hem in de parkeerstand zet. De Jeep gaat uit als ik wacht om linksaf te slaan in het verkeer. Omdat er geen tijdsvertraging is, gaat hij onmiddellijk uit bij een stopbord, ook al duurt de stop minder dan 2 seconden.

Het is slecht ontworpen, onnodig en ongewenst, vooral in een Jeep en als de klanten die voor de Jeep hebben betaald, zouden we de mogelijkheid moeten hebben om de beslissing te nemen, niet een betuttelende autofabrikant.
Geef Jeep niet de schuld. Het zijn de Democraten waar je op hebt gestemd die het je opleggen.

#21 ·
Het is elektronisch mogelijk om de start-stop uit te schakelen, maar erg ingewikkeld en zou elke garantie die u heeft ongeldig maken. U hoeft er alleen maar aan te denken om het uit te schakelen, net als het omdoen van uw veiligheidsgordel. Als het aan staat, krijg ik vreemde blikken van bestuurders die zich afvragen waarom ik mijn motor bij elk stoplicht uit en weer aanzet!!

#28 ·
Hallo allemaal:

Even een ander scenario hier.

Ik was ongeveer 17 dagen op vakantie. De auto op de parkeerplaats laten staan.
Toen ik terugkwam, werkte alles prima, behalve de Start/Stop. Ik kreeg de melding "Auto Start/Stop niet beschikbaar. Opladen". Of iets in die trant.

Ik heb er een paar dagen mee gereden en alles was in orde.

Mijn mening:

De auto stop/start batterij krijgt zijn lading van de hoofdaccu.

De kleinere batterij was dus leeggelopen en hoefde alleen maar te worden bijgevuld toen ik terugkwam.

En dat duurt iets langer dan slechts een paar ritten van 5 mijl per dag.

Steve

#29 ·
Hallo allemaal:

Dus om een ander scenario te geven.

Ik was ongeveer 17 dagen op vakantie. De auto op de parkeerplaats laten staan.
Toen ik terugkwam, werkte alles prima, behalve de Start/Stop. Ik kreeg de melding "Auto Start/Stop niet beschikbaar. Opladen". Of zoiets.

Ik heb er een paar dagen mee gereden en alles was in orde.

Mijn mening:

De auto stop/start-accu krijgt zijn lading van de hoofdaccu.

De kleinere accu was dus leeggelopen en hoefde alleen maar te worden bijgevuld toen ik terugkwam.

En dat duurt iets langer dan slechts een paar ritten van 5 mijl per dag.

Steve
Goede samenvatting. Dat is het probleem met moderne voertuigen, vooral de Cherokee. Er is altijd elektrische activiteit gaande, zelfs als het voertuig uit staat of in de "slaapstand" staat. Een van de redenen waarom een AGM-accu nodig is in deze voertuigen. U heeft gelijk dat een rit van 5 mijl lang niet genoeg is om de accu volledig op te laden. Run/Stop stelt de accu voor een aantal serieuze eisen. Het werkt gewoon niet als de acculading te laag wordt of als de accu bijna "einde levensduur" heeft.
Ik heb geen run stop op mijn 2014 maar ik vervang mijn accu wel om de 4 jaar maximaal. Ik heb nog steeds veel elektronica op de mijne draaien. Ik heb vorig december in een AGM-accu voor de mijne geïnvesteerd vanwege dit.

#30 · (Edited)
Er is hier blijkbaar wat verwarring. De OP (Original Poster) heeft een 2015 Cherokee KL. De Cherokee KL 2014 -2019 heeft slechts één batterij, die zich in het motorcompartiment bevindt. De Grand Cherokee heeft er twee, indien uitgerust met ESS. De Cherokee KL 3.2L V6 modellen 2015-2019 zijn allemaal uitgerust met ESS (Engine Start/Stop) en vereisen een AGM (Absorbent Glass Mat) batterij. Het installeren van een niet-AGM natte cel batterij zal resulteren in een zeer vroegtijdig falen van die batterij, aangezien niet-AGM batterijen de belasting die het ESS-systeem op hen uitoefent niet aankunnen. Veel batterijzoekers op de websites van auto-onderdelenwinkels vermelden ten onrechte een niet-AGM batterij als een geschikte optie voor de 3.2L V6, dus zorg ervoor dat u alleen een AGM batterij kiest als u zelf koopt, en laat een onwetende verkoper aan de balie u niet per ongeluk de verkeerde verkopen. Na het vervangen van de batterij kan het enkele dagen duren (afhankelijk van uw rijafstanden) voordat het ESS-systeem weer beschikbaar is, zodra de IBS (Intelligent Battery Sensor) het systeem reset. Ik hoop dat dit helpt.

#48 ·
Er is blijkbaar wat verwarring hier. De OP (Original Poster) heeft een 2015 Cherokee KL. De Cherokee KL 2014-2019 heeft maar één batterij, die zich in het motorcompartiment bevindt. De Grand Cherokee heeft er twee, indien uitgerust met ESS. De Cherokee KL 3.2L V6 modellen 2015-2019 zijn allemaal uitgerust met ESS (Engine Start/Stop) en vereisen een AGM (Absorbent Glass Mat) batterij. Het installeren van een niet-AGM natte cel batterij zal resulteren in een zeer vroegtijdig falen van die batterij, aangezien niet-AGM batterijen de belasting die het ESS-systeem erop uitoefent niet aankunnen. Veel batterijzoekers op de websites van auto-onderdelenwinkels zullen ten onrechte een niet-AGM batterij vermelden als een geschikte optie voor de 3.2L V6, dus zorg ervoor dat je alleen een AGM batterij kiest als je er zelf een koopt, en laat een onwetende verkoper van de balie je niet de verkeerde verkopen. Na het vervangen van de batterij kan het enkele dagen duren (afhankelijk van je rijafstanden) voordat het ESS-systeem weer beschikbaar is, zodra de IBS (Intelligent Battery Sensor) het systeem reset. Ik hoop dat dit helpt.
Ik zag dat in eerste instantie en was verward, aangezien de Cherokee-batterij zich in het motorcompartiment bevindt, waar normaal gesproken geen AGM nodig is. De oplaadcircuits voor een AGM zijn anders dan die voor een natte batterij en er is een batterijmanagementsysteem dat het opladen van een AGM-batterij regelt, omdat het mogelijk is om ze over te laden.

#31 · (Edited)
Opgemerkt moet worden dat de Cherokee KL en de verschillende Grand Cherokee-modelplatforms de meeste functies, systemen of motor- en aandrijflijncomponenten niet delen, dus er moet zorgvuldig worden gecontroleerd of u vragen stelt in het juiste forum voor uw voertuigtype en niet mogelijk informatie aanbiedt die niet geldig is voor het voertuig van de poster of hun probleem.

#32 ·
Ik sluit me aan bij flyfisherman. Ik heb een 2019 KL met 2.0 L turbo. Ik heb gelezen over de Hurricane turbo toen deze in 2018 in de Wrangler uitkwam. Die configuratie had een functie genaamd etorque. Het etorque-systeem laat het automatisch start/stop-systeem werken met een 48 volt batterij en een watergekoelde motor/generator unit (MGU) die automatisch start EN een low RPM koppelboost levert aan de motor via de multiriem. Dit systeem heeft een apart koelsysteem alleen voor de elektronica en de MGU. Mijn 2019 KL heeft dit niet, maar heeft wel het automatisch start/stop-systeem met andere apparatuur. Weer een voorbeeld van de complexiteit van deze afzonderlijke systemen.

Verzonden vanaf mijn iPad met JeepGarage