Jeep Garage  - Jeep Forum banner

Onderhoudsschema Service Vragen!

46K views 14 replies 10 participants last post by  jgcrp1  
#1 ·
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op de Jeep Grand Cherokee forums en ik ben blij te kunnen zeggen dat ik van plan ben een Jeep Grand Cherokee te kopen! Het is altijd mijn droomauto geweest en het is bijna tijd dat ik er een krijg! Ik ben van plan een 2016 Jeep Grand Cherokee Limited te kopen en als alles goed gaat, kan het zelfs de 75th Anniversary Edition zijn!

Hoe dan ook, ik heb een paar vragen over het onderhoudsschema van de betreffende auto. Nu heb ik het onderhoudsschema bekeken en was ZEER verrast te zien dat er niet zoveel dingen vervangen moesten worden EN het feit dat je wacht tot 100.000 of zelfs 120.000 mijl om de vervanging uit te voeren! Nu heeft mijn zus een 2015 Jeep Patriot waar ik aan heb gewerkt om hem te onderhouden en bij die auto moet je elke 50.000 mijl de vloeistof vervangen voor de PTU- en RDA-vloeistof. Plus het vervangen van de bougies elke 30.000 mijl.

Ik zal het onderhoudsschema van de 2016 Jeep Grand Cherokee hier in de discussie plaatsen, maar het is een beetje moeilijk te slikken dat er staat dat je de koelvloeistof van de motor moet vervangen bij 100.000 mijl, maar de transmissievloeistof bij 120.000 mijl!? Voor mij lijkt dat niet juist, wordt de vloeistof niet dunner en vuil? Ik zou me er niet prettig bij voelen om de vloeistof zo lang in de auto te laten zitten. Ook iets anders dat me opviel waren de bougies, je vertelt me dat deze bougies 100.000 mijl mee zullen gaan!? Zo ja, dan ben ik verrast.

Om deze discussie eindelijk af te ronden, zou ik graag willen weten wat jullie doen voor jullie auto's en het onderhoudsschema! Vervangen jullie vloeistoffen bij eerdere kilometers dan wat de handleiding zegt? Zijn er vloeistoffen die je vervangt die niet in de handleiding staan? Ik merk nu dat er geen transmissievloeistofwissel is of een interval ervoor. Plus de PTU- en RDA-vloeistof is ook niet gespecificeerd met welke intervallen deze moeten worden vervangen

Ik wil dat deze auto lang meegaat en ik hoop van jullie allemaal te horen!

#2 ·
Ik heb differentiëlen en de tussenbak gedaan bij 60.000 km. Ik heb ook de transmissie gedaan, die je daar niet eens zult vinden. Volgens ZF, die het ding ontworpen heeft, moet het elke 80.000-120.000 km of 50.000-75.000 mijl vervangen worden. Jeep zegt "levenslange" vloeistof, maar ik denk dat ze echt bedoelen "levenslang de originele eigenaar de auto heeft" en daarna maakt het ze niet uit.

#3 ·
Hoe u uw voertuig gebruikt, heeft ook veel te maken met hoe lang vloeistoffen meegaan. Als u veel zware lasten trekt, veel in stop-and-go-verkeer rijdt, vooral in de hitte, als u veel offroad rijdt, vooral als u veel in diep water gaat, wilt u misschien de verversingsintervallen verkorten. Dat gezegd hebbende, zijn de systemen van vandaag zo ontworpen dat ze zo lang zonder onderhoud meegaan. Zelfs olieverversingen kunnen verder uit elkaar worden gehaald. Ik kom oorspronkelijk uit het VK. Mensen lachen ons daar in de VS uit over hoe vaak we onze olie verversen; auto's daar hebben geluk als ze na een jaar worden ververst!!

#5 ·
Bedankt voor de geweldige reacties allemaal, de 2016 JGC die ik bekijk heeft al ongeveer 55.000 mijl op de teller staan, dus het lijkt me realistisch om vloeistofverversingen om de 60.000 mijl te doen. Het is nog maar 5.000 mijl verwijderd van het verversingsinterval, dus waarom niet. Bovendien zou het me geruststellen om te weten dat er nieuwe vloeistof in is gegaan en dat het oude, vieze spul eruit is, zoals je zei jonsfoto. Jammer van de transmissievloeistof, hoewel sommige ontwerpen gewoonweg vreemd zijn, en aangezien de onderdelen en vloeistoffen wat duur zijn, zou ik helaas langer dan 60.000 mijl moeten wachten om dat te veranderen totdat ik alle materialen kan krijgen.

#7 · (Edited)
Bedankt voor de geweldige reacties allemaal, de 2016 JGC waar ik naar kijk heeft al ongeveer 55k mijl op de teller staan, dus het lijkt me dat het uitvoeren van vloeistofwissels met intervallen van 60k realistisch genoeg lijkt. Het is nog maar 5k verwijderd van het wisselinterval, dus waarom niet. Plus het zou ook mijn geest leegmaken, zodat ik weet dat er nieuwe vloeistof in is gegaan en het oude vieze spul eruit is, zoals je zei jonsfoto. Jammer van de transmissievloeistof, sommige ontwerpen zijn gewoonweg vreemd en aangezien de onderdelen en vloeistoffen een beetje duur zijn, zou ik helaas langer dan 60k moeten wachten om dat te veranderen totdat ik al het materiaal kan krijgen.
Dus ik kan wat advies geven over de transmissievloeistof. Er is onlangs een zeer goede video op YouTube geplaatst (ik zal de link aan het einde toevoegen) die dit onderwerp behandelt. Er zijn dus een paar verschillende manieren om het aan te pakken, afhankelijk van hoe "grondig" en "kostbaar" je het wilt hebben. Optie 1: je kunt een paar liter transmissievloeistof kopen (of je nu voor OEM of aftermarket gaat, is aan jou, maar heeft een drastisch effect op de prijs) kruip gewoon onder je voertuig... draai de aftapplug los en er komt ongeveer 3-4 liter uit... dan kun je de nieuwe vloeistof erin pompen (met behulp van een kleine handpomp die op een fles van 1 liter past). Dit verandert slechts ongeveer 40% van de vloeistof en verandert de filter niet (die in de pan is ingebouwd), maar het is de goedkoopste optie en gemakkelijk te doen.

Optie 2 is hetzelfde te doen als optie 1, behalve dat je nadat je de pan hebt afgetapt... deze kunt verwijderen en een nieuwe pan kunt installeren (wat ongeveer $ 170 - $ 200 kost voor een fatsoenlijke als je rondkijkt, neem geen van de $ 100 Chinese pannen) en vervolgens de transmissie met vloeistof vult. Nogmaals, je vervangt slechts ongeveer 40-50% van de vloeistof, maar nu heb je een nieuwe pan met schone magneten en een nieuw filter. Dit is iets meer werk, maar kan nog steeds vrij gemakkelijk worden gedaan met basisgereedschap... er staan online instructies van zf die je door het verkrijgen van het juiste vloeistofpeil leiden. Dit is uiteraard meer werk en iets duurder. Als het veranderen van meer vloeistof belangrijk voor je is, kun je een paar extra aftap- en vullingen toevoegen nadat de nieuwe pan is geĂŻnstalleerd.

Optie 3 Waar ik woon (Vancouver Island BC) is er een plek genaamd Great Canadian Oil Change die een vloeistofwisselmachine heeft. Nu wil ik duidelijk maken dat het GEEN normale spoel-/wisselmachine is die nieuwe vloeistof onder druk inbrengt en tegelijkertijd oude vloeistof eruit perst. Veel mensen denken dat dit type machine het potentieel heeft om schade aan een transmissie toe te brengen en je zult veel artikelen/video's/forums vinden die adviseren dit niet te doen. De machine die ze hebben, werkt anders... ze draaien je vulplug los en steken een staaf in je pan... de machine pompt dan een liter vloeistof in... dan pompt hij 1 liter vloeistof uit... ze zetten deze procedure ongeveer 30 - 40 minuten voort terwijl het voertuig de hele tijd draait. Dit heeft een paar voordelen... ten eerste is de plastic aftapplug op deze pannen vrij zwak en staat erom bekend dat hij gemakkelijk afbreekt/afbreekt... met deze methode hoef je de aftapplug niet aan te raken. Ten tweede haalt deze methode ongeveer 95% van de oude vloeistof eruit. Ten derde vertrouwt deze methode op de pomp van je transmissie om vloeistof te laten circuleren zoals normaal, dus geen hoge druk die vloeistof door componenten duwt/dwingt. Ten vierde kost het $ 200 Canadees (op de locatie waar ik was) en ze bevatten 15 liter Valvoline Maxlife (die ik graag gebruikte na mijn onderzoek) om door te spoelen. Het andere leuke is dat je je eigen vloeistof kunt meenemen... dus als je geen valvoline wilt gebruiken, neem dan mee wat je wilt. Als ik mijn eigen had meegenomen, waren de kosten $ 150 geweest (maar door toeval wilde ik valvoline en ze zijn toevallig een valvoline-dealer). Deze methode vereist geen werk, geen rommel, is vrij goedkoop en haalt bijna alle oude vloeistof eruit. Het nadeel is dat het de pan niet verandert (ze zouden er niets mee te maken hebben om hem te verwijderen), dus geen nieuw filter of schone magneten.

Optie 4 is een combinatie... (en na het bekijken van de YouTube-video van de jongens, heb ik het gedaan) je laat je pan leeglopen... verwijdert hem... installeert een nieuwe pan... pompt de vloeistof die je hebt afgetapt er weer in... ga dan naar de olieverversingsplaats om de vloeistof te laten wisselen... dit geeft je een nieuwe pan, filter en gloednieuwe vloeistof... met niet veel werk, basisgereedschap en een totale kostprijs van $ 350 - $ 400 voor pan + service.

Het is belangrijk om de procedures voor het controleren van het vloeistofpeil correct te begrijpen en te volgen, onthoud dat als je een werkplaats vindt met een van deze machines, ze mogelijk niet bekend zijn met de procedures voor het controleren van het vloeistofpeil. Na de 30-40 minuten durende wisselbeurt is de temperatuur van je transmissie te hoog om het vloeistofpeil correct te controleren, dus je moet de volgende dag terugkomen (met je transmissie op de juiste temperatuur) en het peil controleren. Hier is een link naar de video van de jongens... het is lang maar zeer grondig en gedetailleerd

#8 ·
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op de Jeep Grand Cherokee forums en ik ben blij te kunnen zeggen dat ik van plan ben een Jeep Grand Cherokee te kopen! Het is altijd mijn droomauto geweest en het is bijna tijd dat ik er een krijg! Ik ben van plan een 2016 Jeep Grand Cherokee Limited te kopen en als alles goed gaat, kan het zelfs de 75th Anniversary Edition zijn!

Hoe dan ook, ik heb een paar vragen over het onderhoudsschema van die auto. Nu, ik heb het onderhoudsschema bekeken en was ZEER verrast om te zien dat er niet zoveel dingen vervangen hoefden te worden EN het feit dat je wacht tot 100.000 of zelfs 120.000 mijl om die vervanging te doen! Nu, mijn zus heeft een 2015 Jeep Patriot waar ik aan heb gewerkt om hem te onderhouden en bij die auto moet je elke 50.000 mijl vloeistof vervangen voor de PTU en RDA vloeistof. Plus het vervangen van de bougies elke 30.000 mijl.

Ik zal hier in de discussie het onderhoudsschema van de 2016 Jeep Grand Cherokee plaatsen, maar het is een beetje moeilijk te slikken dat er staat dat je koelvloeistof moet vervangen bij 100.000 mijl, maar de tussenbakvloeistof bij 120.000 mijl!? Voor mij lijkt dat niet juist, wordt de vloeistof niet dunner en vuil? Ik zou me er niet prettig bij voelen om de vloeistof zo lang in die periode te laten zitten. Ook iets anders dat me opviel waren de bougies, je vertelt me dat deze bougies 100.000 mijl mee zullen gaan!? Zo ja, dan ben ik verrast.

Om deze discussie eindelijk af te ronden, zou ik graag willen weten wat jullie doen voor jullie auto's en het onderhoudsschema! Vervangen jullie vloeistoffen bij eerdere mijlen dan wat de handleiding zegt? Zijn er vloeistoffen die je vervangt die niet in de handleiding staan? Ik merk nu dat er geen versnellingsbakvloeistofwissel of een interval daarvoor is. Plus de PTU- en RDA-vloeistof is ook niet gespecificeerd met welke intervallen deze moeten worden vervangen

Ik wil dat deze auto lang meegaat en ik hoop van jullie allemaal te horen!

View attachment 230006
Als je de vloeistofwissels doet op basis van de problemen die mensen daadwerkelijk melden en/of hun observaties van hoe "slecht" de vloeistoffen eruitzagen bij een bepaalde kilometerstand, hoef je je geen zorgen te maken over de transmissie voor een lange tijd/kilometerstand, ik heb nog geen enkele post gezien die wijst op transmissieproblemen gerelateerd aan vloeistof, de meeste transmissieproblemen duiken vrij vroeg op en zijn te wijten aan solenoïden en computer. programmeerproblemen. Veel mensen hebben verteld hoe hun tussenbak op de een of andere manier "vreemd" werd, geratel, vastlopen, piepen en ze hebben het verholpen door een simpele vloeistofwissel. Ik zou zeggen dat mijn schatting van de tijdsspanne van degenen die een probleem melden ongeveer 50K is, dus ik zou een tussenbakvloeistofwissel voor 50Kish neerzetten. Ik heb nog nooit iemand een probleem met het achterdifferentieel zien melden, maar velen die de vloeistof hebben vervangen (kilometerstanden tussen 30k en 70K per oogopslag) zeiden dat het behoorlijk wat donkerder was dan het nieuwe spul. Dus als je het idee van donkere vloeistof niet leuk vindt, kun je het ongeveer tegelijkertijd met de tussenbak vervangen. Wat het voordifferentieel betreft, zeggen degenen die het hebben vervangen dat het er als nieuw uitziet. Hoogstwaarschijnlijk is het verschil in de differentiëlen dat de achterkant "vastloopt" met koppelingen en de voorkant open is en de duisternis van de vloeistof komt hoogstwaarschijnlijk van verkleuring van het koppelingsmateriaal in de achterkant. Het vervangen van de vloeistof in de differentiëlen is eenvoudig, dus als je het zelf wilt doen, kun je beide differentiëlen en de tussenbak allemaal bij 50K vervangen en klaar zijn. Maar als je dealerprijzen betaalt, kun je de voorkant tot 100K laten gaan. Bijna altijd is een goed moment om de remvloeistof te spoelen als je niet weet hoe lang geleden deze is gespoeld. Elke 50K is waarschijnlijk een veilig getal en een goede verzekering, eerder als je analytisch bent. Antivries volgens onderhoudsschema, tenzij het modderig begint te worden... dan moet je je afvragen waarom het modderig is geworden. Bougies gaan gemakkelijk 100K mee.

#9 ·
Als je de vloeistofwissels uitvoert op basis van de problemen die mensen daadwerkelijk melden en/of hun observaties van hoe "slecht" de vloeistoffen eruitzagen bij een bepaalde kilometerstand, hoef je je lange tijd/kilometerstand geen zorgen te maken over de transmissie. Ik heb nog geen enkele post gezien die wijst op transmissieproblemen gerelateerd aan vloeistof, de meeste transmissieproblemen duiken vrij vroeg op en zijn te wijten aan solenoïden en computer. programmeringsproblemen. Veel mensen hebben verteld hoe hun tussenbak op de een of andere manier "vreemd" werd, gekletter, vastlopen, getjilp en ze hebben het verholpen door een simpele vloeistofwissel. Ik zou zeggen dat mijn schatting van de tijdsspanne van degenen die een probleem melden ongeveer 50.000 is, dus ik zou een vloeistofwissel voor de tussenbak voor ongeveer 50.000 zetten. Ik heb nog niemand een probleem met het achterdifferentieel zien melden, maar velen die de vloeistof hebben vervangen (kilometerstanden tussen 30.000 en 70.000 bij benadering) zeiden dat het een stuk donkerder was dan het nieuwe spul. Dus als je het idee van donkere vloeistof niet leuk vindt, kun je deze ongeveer tegelijkertijd met de tussenbak vervangen. Wat betreft het voordifferentieel, degenen die het hebben vervangen zeggen dat het er als nieuw uitziet. De kans is groot dat het verschil in de differentiëlen komt doordat de achterkant "vastzit" met koppelingen en de voorkant open is, en de duisternis van de vloeistof komt hoogstwaarschijnlijk door verkleuring van het koppelingsmateriaal aan de achterkant. Het vervangen van de vloeistof in de differentiëlen is eenvoudig, dus als je het zelf wilt doen, kun je beide differentiëlen en de tussenbak allemaal bij 50.000 doen en klaar zijn. Maar als je dealerprijzen betaalt, kun je de voorkant tot 100.000 laten gaan. Vrijwel altijd is een goed moment om de remvloeistof te spoelen als je niet weet hoe lang geleden deze is gespoeld. Elke 50.000 is waarschijnlijk een veilig getal en een goede verzekering, eerder als je er anal over bent. Koelvloeistof volgens onderhoudsschema, tenzij het modderig begint te worden... dan moet je je afvragen waarom het modderig is geworden. Bougies gaan gemakkelijk 100.000 mee.
Ik weet dat dit een oude thread is, mijn 2017 JGC trail hawk heeft net 50.000 bereikt en ik sleep niet. Denk je dat ik de vloeistofwissel voor de tussenbak nog steeds moet doen, en zo ja, moet ik dan ook de transmissievloeistofwissel doen?

#10 ·
IMHO - Als u van plan bent uw JGC een tijdje te houden, is het verstandig om zowel de Diff- als de TC-vloeistof te vervangen bij 50.000 km, als een zinvol progressief onderhoud. Voor de transmissie zou u nog 12.000 km kunnen wachten, wat u dan op de ZF-aanbeveling voor een vloeistofservice zou brengen.

#11 ·
IMHO - Als je van plan bent je JGC een tijdje te houden, zou het verstandig zijn om zowel de Diff- als de TC-vloeistof te vervangen bij 50.000 km, als een zinvol progressief onderhoud.
Voor de transmissie zou je nog 12.000 km kunnen wachten, dan zit je op de ZF-aanbeveling voor een vloeistofservice.
Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt, dus ik heb een TC-vloeistofservice en een achterdifferentieel gedaan om de kosten te minimaliseren. Wat denk je dat ik nog meer zou moeten doen?