Jeep Garage  - Jeep Forum banner
61 - 80 of 132 Posts
2015 GC Overland, 5.7L. Wielager aan de voorkant aan de bestuurderskant vervangen. Kort daarna merkte de vrouw wrijvingsgeluiden op van de voorkant bij het in- en uitparkeren. Normaal bij rechtuit rijden. Service 4wd systeem melding verschijnt willekeurig samen met ESC storing indicator op het dashboard. Verdwijnt na een paar kilometer. Met de jeep naar de parkeerplaats gegaan en figuur 8's gereden. Voorkant gedraagt zich alsof het vastloopt. Zoals een truck met achterwielaandrijving in 4wd op droog wegdek. Zekering F77 (vooras ontkoppeling) eruit gehaald, probleem verdwijnt. Vandaag naar de jeep dealer gebracht. Overtuigd dat ik iets beschadigd heb bij het vervangen van het wiellager, wielsnelheidssensor? Er werd gezegd dat de tussenbak vervangen moet worden, $5000. Er werd gezegd dat hij op de brug is gezet en dat de monteurs kunnen zien dat de tussenbak slecht is. Ik ben niet overtuigd. Mogelijke TCCM?
Het is de TCCM! Laat ze je geen $5000 aanrekenen voor een tussenbak! Koop een TCCM en vervang hem zelf. Hij zit onder de bestuurdersstoel. Twee connectoren. Makkelijk! Die dealer zou zich moeten schamen voor hun verkeerde diagnose! Je tussenbak is in orde.

Het is de TCCM! Laat ze je geen $5000 aanrekenen voor een tussenbak! Koop een TCCM en vervang hem zelf. Hij zit onder de bestuurdersstoel. Twee connectoren. Makkelijk! Die dealer zou zich moeten schamen voor hun verkeerde diagnose! Je tussenbak is in orde.
Bedankt! Ik heb de TCCM besteld (plus wielsensoren voor het geval dat). Duimen draaien. Heb ook een getik gehad, klinkt alsof de tussenbak de mogelijke bron is, zoals anderen al hebben gezegd. Plus hard schakelen van 1 - 2. Klinkt alsof TCCM deze problemen ook kan oplossen. Ik zal de groep volgen nadat de onderdelen zijn aangekomen (inclusief de reactie van de dealer als dit werkt).

Had ik maar wat dieper onderzoek gedaan en dit draadje gevonden voordat ik naar de dealer ging. Geschatte $190 om de jeep te inspecteren. Ophalen morgenochtend. Ik ga aandringen op een gedetailleerde uitleg over hoe ze hebben vastgesteld dat de tussenbak vervangen moet worden. Ze zouden gelijk kunnen hebben als alles gezegd en gedaan is, maar een korte uitleg via de telefoon doet me ernstig twijfelen. Zou interessant moeten zijn

Bedankt! Ik heb de TCCM besteld (plus wielsnelheidssensor voor het geval dat). Duimen draaien. Heb ook een tik gehad, klinkt alsof de tussenbak de mogelijke oorzaak is, zoals anderen hebben genoemd. Plus hard schakelen van 1 - 2. Klinkt alsof TCCM deze problemen ook kan oplossen. Ik zal de groep op de hoogte houden nadat de onderdelen zijn aangekomen (inclusief de reactie van de dealer als dit werkt).

Ik wou dat ik wat dieper had gezocht en dit draadje had gevonden voordat ik naar de dealer ging. Geschatte $190 om de jeep te inspecteren. Morgenochtend ophalen. Ik ga aandringen op een gedetailleerde uitleg over hoe ze hebben vastgesteld dat de tussenbak vervangen moet worden. Ze zouden gelijk kunnen hebben als alles gezegd en gedaan is, maar een korte uitleg via de telefoon doet me ernstig twijfelen. Zou interessant moeten zijn
Laat ons je resultaten weten. Ik heb persoonlijk de interne onderdelen van de TCCM-module geĂŻnspecteerd en de connector is niet eens aan de printplaat gesoldeerd! Veel mogelijkheden voor open verbindingen en kortsluitingen. Slecht moduleontwerp. Elke E/E-ingenieur zou ernaar kijken en weten hoe het te verbeteren. Ik betaalde de $199 voor de diagnose "U heeft een nieuwe tussenbak nodig voor $5.000" en repareerde het zelf met een nieuwe TCCM voor $127. Ging terug om een verkeerde diagnose en een terugbetaling van mijn $199 te claimen, wat de servicemanager zei dat ze zouden doen, maar nooit deden.

Discussion starter · #64 ·
Bedankt! Ik heb de TCCM besteld (plus wielsnelheidssensor voor het geval dat). Duimen draaien. Heb ook een tik gehad, klinkt alsof de tussenbak de mogelijke bron is, zoals anderen hebben gezegd. Plus harde schakeling van 1 - 2. Klinkt alsof TCCM deze problemen ook kan oplossen. Ik zal de groep volgen nadat de onderdelen zijn aangekomen (inclusief de reactie van de dealer als dit werkt).

Ik wou dat ik wat dieper onderzoek had gedaan en dit draadje had gevonden voordat ik naar de dealer ging. Geschatte $190 om de jeep te inspecteren. Morgenochtend ophalen. Ik ga aandringen op een gedetailleerde uitleg over hoe ze hebben vastgesteld dat de tussenbak vervangen moet worden. Ze zouden gelijk kunnen hebben als alles gezegd en gedaan is, maar een korte uitleg via de telefoon doet me ernstig twijfelen. Zou interessant moeten zijn
Ik kan nog steeds niet geloven dat de dealers het niet beter kunnen (of willen).

Dus voor Kerstmis kreeg ik een nieuwe OBD-dongle (MX+) om mijn meer dan tien jaar oude te vervangen die niet met JSCAN werkte en kocht JSCAN ($25 in de app store) en nu kan ik alle modules en codes zien die ze gooien. Als je denkt dat dit je in de toekomst kan helpen (en het is een coole tool/app waarmee je dingen op je jeep kunt herprogrammeren, zoals banden en DRL Drop out en wat niet) en je hebt de middelen, kun je misschien een dongle en Jscan kopen en scannen om te zien welke codes de TCase gooit. Ik zou het heel interessant vinden om te weten en het ook hier te plaatsen zodat anderen het kunnen vinden.

Mijn grootste probleem met deze Jeep is dat ik naar drie verschillende dealers hier in de buurt ben geweest, zelfs 70 mijl heb gereden om er een andere te vinden en alle serviceafdelingsmedewerkers van de dealers lijken klootzakken te zijn om mee te werken. Ik heb de service air bag rommel aan en uit die ik probeer uit te zoeken. Niets wat ik heb, scant natuurlijk de code, ik verafschuw de gedachte om dit ding alleen maar voor een scan mee te nemen.
Om mijn SRS-code van dit bericht te beantwoorden, kon JSCAN de code vinden en het bleek een kortsluiting onder de stoel te zijn. Ik heb alle harnassen losgekoppeld en opnieuw aangesloten en de draden strak in het harnas geduwd en het SRS-lampje is niet meer teruggekomen. De dealer zou me waarschijnlijk een nieuwe hoofdsteun hebben aangerekend.

Geef het geld uit dat je bij de dealer zou hebben uitgegeven en koop deze of een vergelijkbare tool die alle apparatuur kan lezen. Het is het waard.

Ik kan nog steeds niet geloven dat de dealers het niet beter kunnen (of willen) doen.

Dus voor Kerstmis kreeg ik een nieuwe OBD-dongle (MX+) om mijn meer dan tien jaar oude te vervangen die niet met JSCAN werkte en kocht JSCAN ($ 25 in de app store) en nu kan ik alle modules en codes zien die ze gooien. Als je denkt dat dit je in de toekomst kan helpen (en het is een coole tool/app waarmee je dingen op je jeep opnieuw kunt programmeren, zoals banden en DRL Drop out en wat niet) en je hebt de middelen, overweeg dan misschien om een dongle en Jscan te kopen en te scannen om te zien welke codes de TCase gooit. Ik zou het erg interessant vinden om te weten en ook hier te plaatsen zodat anderen het kunnen vinden.

Om mijn SRS-code van dit bericht te beantwoorden, kon JSCAN de code vinden en het bleek een kortsluiting onder de stoel te zijn. Ik heb alle harnassen losgekoppeld en opnieuw aangesloten en de draden strak in het harnas geduwd en het SRS-lampje is niet meer teruggekomen. De dealer zou me waarschijnlijk een nieuwe hoofdsteun hebben berekend.

Geef het geld uit dat je bij de dealer zou hebben uitgegeven en koop deze of een vergelijkbare tool die alle apparatuur kan lezen. Het is het waard.
Als de TCCM een interne fout ervaart, kan deze een C1403-code gooien, maar de dealer zal beweren dat deze "elektronische fout" een "mechanische" fout is en beweren dat hun "instructies" zijn om de transfer case te vervangen. Bovendien moet de TCCM secundair worden vervangen door de transfer case. Totale BS! Ik denk dat je eerder zei dat het "zich soms zelf repareerde". Mechanische schade herstelt zichzelf niet. Maar elektronica en bedrading kunnen onregelmatig zijn. Blij te horen dat je de disconnect onder je stoel hebt gevonden. De dealer zou de transfer case toch hebben besteld en vervangen, want zo verdienen ze geld aan mensen die het niet beter weten.

Vervolg. Gesproken met de technicus over zijn diagnose. Zei dat toen de Jeep op de brug stond, ze de wielen met de hand ronddraaiden en het heel duidelijk was dat de tussenbak vastliep/zichzelf bestreed, deze vervangen moet worden. Ik vroeg of de TCCM het probleem kon zijn. Zeker niet, het is mechanisch en de tussenbak moet vervangen worden (offerte voor vervanging van de tussenbak inclusief nieuwe TCCM, waarom?). Ik vertelde hen dat ik een second opinion zou vragen over de vervanging van de tussenbak voordat ik 5000 dollar zou uitgeven. Na het lezen van deze thread besloot ik eerst de TCCM te proberen. Bestelde er een van Amazon voor 130 dollar. Raad eens? Het heeft het probleem opgelost. Ik ga er een paar dagen mee rijden voordat ik de manager bel en mijn ervaring bespreek. Ofwel hebben ze incompetente technici of probeerden ze me op te lichten. Erg teleurstellend. Godzijdank bestaan deze threads en zijn mensen bereid om te delen.

Sorry dat je hetzelfde probleem en dezelfde problemen met de dealer hebt ondervonden als ik. Perfecte goede tussenbakken worden op kosten van de eigenaar vervangen. Wie weet, misschien doorverkocht? Probeer je $200 terug te krijgen voor een verkeerde diagnose! Dat heb ik gedaan. Geen succes. Ik denk dat een collectieve rechtszaak gerechtvaardigd is voor deze oplichting! Ik heb Stelantis over het probleem gebeld, maar ze zeiden dat ze geen invloed hadden op de dealers.

Discussion starter · #68 ·
Follow up. Spoke with tech about his diagnosis. Said when Jeep was on rack, they spun the wheels by hand and it was very obvious the transfer case was binding up/fighting itself, needs replaced. I asked if it was possible the TCCM was the issue. No way, its mecahnical and tcase needs replaced (quote for tcase replacement included new TCCM, why?). I told them I was going to get a second opinion regarding the tcase needing replaced before I shell out $5000. After reading this thread, I decided to try the TCCM first. Ordered one from Amazon for $130. Guess what? It fixed the issue. I'm going to give it few days of driving before I call the Manager and discuss my experience. Either they have incompetent techs or were trying to rip me off. Very disappointing. Thank goodness these threads exist and folks are willing to share.
Kijk naar de positieve kant, je ging van de angst van $5000 naar de opwinding van het beseffen dat het minder dan $200 kostte om je op weg te helpen. lol

Het zou fijn zijn als sommige dealertechnici dit lezen en zeggen: laten we voor de lol de TCCM doen en kijken. Als ze het toch vervangen, zie ik niet in hoe het kwaad kan om daar te beginnen, tenzij je mensen probeert op te lichten.

Ik denk dat hun service richtlijnen zijn geschreven om winst te maken en verschillende commodity groepen geven de voorkeur aan een andere groep die de garantieclaim krijgt in plaats van henzelf. In dit geval zegt de Chassis Electronics Group (TCCM): "Geef ons niet de schuld, het is de Transfer Case (Drivetrain Group)". Dus ZIJ (Chassis Group) hebben waarschijnlijk de serviceprocedure geschreven. De Drivetrain Group zal uiteindelijk boos worden en de instructies herschrijven om te zeggen "Vervang de TCCM" na een tiental vergaderingen van vingerwijzen. Maar de kans is groot dat ze het onder het tapijt vegen omdat ze te druk of onderbezet zijn om tijd te besteden aan een oud voertuig.

Mijn dochter heeft een baan aangenomen om te werken en te leren als servicemedewerker. Haar verhalen over hoe ze alles moet verkopen zijn walgelijk. Echt waar. In dit geval hebben veel mensen geen keuze......als de vrachtwagen vastzit in 4L of anderszins niet rijdt, wat moeten ze dan doen?
De servicegroepen van de dealers zijn walgelijk. Ik heb gewoon te veel voorbeelden en dit is nu de laatste.

Sommige bedrijven hebben het begrepen. Ze verdienen hun onderscheidingen door uitstekende service (bijvoorbeeld Garmin Aviation). Met goede service en tevreden klanten volgen betere verkopen.

Stelatis, of misschien de individuele dealer, lijkt service te behandelen als een winstgevend segment van het bedrijf en ze competitief uit te spelen tegen andere groepen. Zo doen ze er alles aan om te "winnen" of van de "slecht presterende" lijst te blijven. Ze verkopen extra's en bedotten klanten om winst te maken.

Wij klanten zijn niet dom, communiceren met elkaar en begrijpen het product beter dan sommige van de service medewerkers die aan meerdere voertuigen werken en gedwongen worden (door winstbejag) om de schriftelijke aanwijzingen te volgen die ze krijgen.

In deze Transfer Case kwestie, vind ik dat wij als klanten het recht hebben om de service instructies te bekijken en de diensten waarvoor we moeten betalen in twijfel te trekken. Ik geloof dat een verkeerde diagnose (zoals een voetbal scheidsrechter beslissing) herzien moet worden en in het voordeel van de klant terugbetaald moet worden.

Transfer cases worden onnodig vervangen en klanten worden opgelicht voor $5.000 per geval.

Nou, ik geef het officieel op. Ik heb een nieuwe TCCM besteld in de hoop dat het zou werken, maar dat is niet gebeurd. Het probleem blijft zoals het was. Het was het proberen waard op basis van mijn vreemde problemen met dit draadje en een ander. Het voertuig zit vast in 4L en het neutraal lampje brandt op het selectiepaneel... dus gezien het rode neutraal probleem dat anderen hebben gezien, is het de TCCM. Blijkbaar is dat voor mij niet het geval. Ik ben moe en uitgeput van dit voertuig. Ik heb het eind 2016 opgehaald en het heeft problemen gehad met tuimelmoeren en klepstoters, het falen van 'chroom' op de console waardoor de hand van mijn vrouw ernstig gewond raakte, foutgevoelige quadralift, een defecte 4WD-motor, verdampingsproblemen, uitval van de rembekrachtiger, een gebarsten nokkenas aan de uitlaatzijde, veel elektrische problemen en nu zit hij vast in 4WD lo nadat ik hem in een sneeuwstorm heb gebruikt en als ons eigen voertuig is dit gewoon geen werkbare oplossing. Jeep Cares? U bent er een kwijt. Ik geef me over (of liever gezegd, ik geef het op). Het plan is om hem dinsdag naar een lokale monteur te brengen die met mij zal samenwerken om het ding aan de praat te krijgen en hem dan in te ruilen. Klaar.

Hallo voor degenen die de TCCM op Amazon hebben besteld. Komen de niet-Mopar-versies met 68395074AA erop gestempeld voor een 2014 GC of welk onderdeelnummer staat erop? Het prijsverschil tussen de aftermarket-verpakking en Mopar is ongeveer $ 89 versus $ 350 voor Mopar. Ik vraag me af of Mopar gewoon dezelfde in hun doos stopt, zoals ik bij sommige andere onderdelen heb gezien. Als er een verschil is, zou ik de Mopar nemen, maar ik wil het verschil niet betalen voor een kartonnen doos met hetzelfde erop gestempeld.

2015 GC Overland, 5.7L. Wielager aan de bestuurderskant voor vervangen. Kort daarna merkte de vrouw wrijvingsgeluiden van de voorkant bij het in- en uitparkeren. Normaal bij rechtuit rijden. Service 4wd systeem melding verschijnt willekeurig samen met ESC storing indicator op het dashboard. Verdwijnt na een paar kilometer. Nam de jeep mee naar de parkeerplaats en deed achtjes. Voorkant gedraagt zich alsof het vastloopt. Zoals een truck met achterwielaandrijving in 4wd op droog wegdek. Zekering F77 (vooras ontkoppeling) eruit gehaald, probleem verdwijnt. Vandaag naar de jeep dealer gebracht. Overtuigd dat ik iets beschadigd heb bij het vervangen van het wiellager, snelheidssensor? Kreeg te horen dat de tussenbak vervangen moet worden, $5000. Er werd gezegd dat hij op de brug stond en dat de monteurs konden zien dat de tussenbak slecht was. Ik ben niet overtuigd. Mogelijke TCCM?
Reed uw Jeep normaal zonder de 77 zekering? Ik ben al lange tijd aan het nadenken over hoe ik de vooras kan uitschakelen om vierwielaandrijvingsfouten te testen

Het is ZIEK....alles wat ze weten is de TC te vervangen....mijn dealer wilde er 6.000 voor, zonder enige garantie. Ik heb hem uitgelachen, hem gezegd dat hij mijn auto niet moest aanraken, en hem naar een onafhankelijke garage gesleept die tenminste hielp om hem uit de lage gearing te krijgen en nu hinkt hij verder met alleen 2WD achter, met alle lichten aan, de meeste tractiecontrole uitgeschakeld etc. We hebben haar TANENBAUM genoemd... je weet wel, kerstboom vanwege al die lichten... en ik ben vastbesloten om dit ding gewoon te rijden tot het sterft, ZOALS HET IS.......Ik heb het effectief opgegeven. Jeep wint, maar ze winnen door mij te verliezen en wie weet hoeveel anderen met wie ik nu mijn talloze verhalen deel, van het snijden van de vingers van mijn vrouw aan de 'chroom' middenconsole tot de gebroken nokkenas tot een defecte TC-motor en nu weer de hele TC en motor. Vrede.

Het spijt me te horen over al die problemen en de ervaring met de dealer. Het lijkt mogelijk dat verder rijden met een slechte TCCM na verloop van tijd de tussenbak kan beschadigen. Dat verklaart een hoop. Ik had het geluk dat ik maar een paar dagen onderweg was voordat ik dit forum vond en snel een nieuwe TCCM bestelde.

Ja, ik heb er een gekocht en het veranderde niets. Ik heb het echter niet lang de tijd gegeven om te zien of het iets deed... Destijds zat ik vast in 4LO, dus ik kon er niet echt veel mee rijden... Nu ik uit die situatie ben, zou ik het misschien opnieuw moeten proberen... hmmm

Ik heb een 2021 Jeep Grand Cherokee die precies dezelfde problemen heeft. Sinds ik hem gloednieuw kocht, is het 4WD-servicelampje af en toe gaan branden. Dealers hebben meerdere keren geprobeerd de module te flashen, maar zonder succes. Ik kom hier net achter. Niemand van hen vertelde me dat het niet lukte om te updaten, dus ik heb de originele flash van de fabriek. Nu ik geen garantie meer heb, heb ik problemen. Naast het 4WD-servicelampje heb ik het geklik gehoord. De Jeep-dealer waar ik hem nu naartoe breng, probeert het probleem daadwerkelijk op te lossen. Ze dachten dat ze het gisteravond hadden geflasht, maar toen ik hem vanmorgen ophaalde, ging het lampje weer branden. Nu vervangen ze de module en dat is voor mijn rekening. Ik hoop echt dat de tussenbak niet slecht is. De berichten op deze thread hebben mijn zenuwen gekalmeerd, omdat de meesten van jullie de module hebben vervangen en het probleem is opgelost. Ik ga proberen mijn verlopen garantie te laten dekken, omdat het een probleem is dat al speelt sinds ik deze Jeep nieuw kocht. Dus bedankt voor deze thread en bedankt aan iedereen die antwoorden heeft gegeven op dit probleem.

Laat dit forum weten hoe uw vervangen TCCM voor u heeft gewerkt. Als de module niet kon worden geflasht/geprogrammeerd, had de dealer moeten weten dat deze defect was en deze vervangen. Elke elektrotechnicus kan de losse/intermitterende pinverbindingen in TCCM repareren met een soldeerbout. Maar het is gemakkelijker om er een op Amazon te kopen.

Laat dit forum weten hoe uw vervangen TCCM voor u werkte. Als de module niet kon worden geflasht/geprogrammeerd, had de dealer moeten weten dat deze defect was en deze moeten vervangen.
Elke elektrotechnicus kan de losse/intermitterende pinverbindingen in TCCM repareren met een soldeerbout. Maar het is gemakkelijker om er een te kopen op Amazon.
Ze hebben me net gebeld en gezegd dat de module prima werkt en dat de code is gewist. Wat ze net hebben gevonden, was een andere code die aangeeft dat de voorste 4WD-actuatormotor in 1 op de 5 keer niet inschakelt en dat is de reden waarom het 4WD-lampje aangaat. Ze hebben het getest met hun diagnostische tools en zagen dat het niet elke keer aanging. Ze bestellen voor mij wat ze volgens mij de voorasactuatormotor en een o-ring ervoor noemden. Ze zeggen dat ze er zeker van zijn dat er iets mis mee is en dat het probleem moet worden opgelost. Ze hebben me vandaag geen andere diagnose in rekening gebracht. De onderdelen en het arbeidsloon zouden minder dan 800 dollar moeten bedragen. Ze hadden aangenomen dat de module die niet was bijgewerkt, ervoor zorgde dat het 4WD-lampje aanging. Het was een probleem, maar blijkbaar is het in orde en nu is dit de reden dat het aanging.

Ik vroeg en ze zeiden dat de TCCM-module er niet voor heeft gezorgd dat de voorasactuatormotor sporadisch niet inschakelde. Ze zeiden dat ze de TCCM actief in de gaten hielden en dat deze alles deed wat hij moest doen, maar dat de actuatormotor gewoon niet inschakelde.

Ik hoop echt dat ze zeker zijn zoals ze zeggen. Als het de TCCM is, ben ik niet blij dat ik de actuatormotor heb vervangen.

61 - 80 of 132 Posts