Jeep Garage  - Jeep Forum banner
21 - 40 of 123 Posts
Ik zou de dealer de stuurinrichting (sommige zijn los gevonden) en alle ophangingsverbindingen en -aansluitingen laten controleren. Meestal veroorzaakt een lager of CV meer een slijpend of klokkend geluid, terwijl alle andere niet-roterende onderdelen klokken. Ik heb gehoord dat veerpootbruggen of subframe-bussen klokken veroorzaken bij andere merken, dus er is helaas veel te controleren.

... maar als je absolute betrouwbaarheid wilt, zijn veren het antwoord, ongeacht wie de fabrikant is...
Vreemd genoeg heb ik veel autoshows/video's gezien waarin Europese auto's gebroken schroefveren hadden. Ik was dat net met mijn vader aan het bespreken toen we naar wat Ford Model A-spullen keken en hoe veren eeuwig mee lijken te gaan. Maar blijkbaar niet in het VK/EU. Ik weet dat ik van MB/BWM met gebroken veren heb gehoord, maar ik kan me geen details herinneren.

Vreemd genoeg heb ik veel autoshows/video's gezien waar Europese auto's gebroken schroefveren hadden. Ik was dat net met mijn vader aan het bespreken toen we naar wat Ford Model A-dingen keken en hoe veren voor altijd mee lijken te gaan. Maar blijkbaar niet in het VK/EU. Ik weet dat ik heb gehoord van MB/BWM met gebroken veren, maar ik kan me de details niet herinneren.
Ik heb gehoord dat bladveren breken, en dat een paar keer deze zomer in Afrika zien gebeuren op Land Cruisers, maar ik heb daar nog nooit van gehoord in de VAG-, BMW- of Mercedes-gemeenschappen.

Ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Ik kan me voorstellen dat als je het in een echt zoute omgeving gebruikt en het op ruwe wegen rijdt of er gewoon hard mee rijdt, het uiteindelijk zou kunnen gebeuren. De kans dat dat gebeurt zonder reden om te vermoeden dat er iets op het punt stond te falen, lijkt veel kleiner dan alle dingen die mis kunnen gaan met deze luchtvering.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook nog nooit een enkel probleem gehad met de luchtvering op mijn oude allroad, en de luchtvering achter op de BMW-stationwagen van mijn vrouw faalde pas omdat er water in de kofferbak kwam en de pomp gewoon voor altijd bleef draaien totdat hij zichzelf opbrandde.

Ik heb zeker veel Range Rovers en andere auto's met luchtvering op de achterste bumpstops zien rijden.

Image

Hmm… ik denk dat ik mijn probleem heb gevonden.

Is dat de ontkoppeling van de stabilisatorstang of wat?

Hij heeft 2.300 mijl erop en is nog nooit off-road geweest of heeft iets aangeraakt dat dit breken zou rechtvaardigen.

Meer dan geĂŻrriteerd op dit moment. De dealer houdt het voor wie weet hoe lang.

Op dit moment, zeker. Het was een veel betrouwbaardere auto, maar veel minder verfijnd.
Ik ben dol op de 4Runners en ben het ermee eens dat ze niet zo verfijnd zijn als de JGC, heb je naar de Lexus-versie gekeken?

De afgelopen twee maanden of zo heb ik in een Toyota Rav 4 en Tacoma Double Cab Off Road Package gereden - niet de beste in benzine, maar betrouwbaar, vooral gezien het feit dat het huurauto's zijn

View attachment 246377

Hmm… ik denk dat ik mijn probleem heb gevonden.

Is dat de sway bar disconnect of wat?

Het heeft 2.300 mijl gereden en is nog nooit off-road geweest of heeft iets aangeraakt dat dit breken zou rechtvaardigen.

Meer dan geĂŻrriteerd op dit moment. De dealer houdt het voor wie weet hoe lang.
Ouch, gebroken bij de las. Vraag me af of er al aftermarket exemplaren zijn die van betere kwaliteit zijn?

Au, gebroken bij de las. Vraag me af of er al aftermarket exemplaren zijn die van betere kwaliteit zijn?
Ik weet het niet zeker, maar ik betwijfel of er iets aftermarket beschikbaar is voor een WL.

De serviceagent zei dat het een onderdeel van $5.000 is.

Ik ben dol op de 4Runners en ben het ermee eens dat ze niet zo verfijnd zijn als de JGC, heb je naar de Lexus-versie gekeken?

De afgelopen twee maanden of zo heb ik in een Toyota Rav 4 en Tacoma Double Cab Off Road Package gereden - niet de beste in benzine, maar betrouwbaar, vooral gezien het feit dat het huurauto's zijn
Ik wou dat ik een Lexus kon betalen. Ik zou ze de hele dag boven Jeep verkiezen.

Niet zomaar een gammel POS, dit is de Trailhawk off-road spec POS.

Denkt Jeep serieus dat iemand vertrouwen kan hebben in rotskruipen of zelfs een heuvel van vuil kan beklimmen met dit soort kwaliteitscontrole? (retorische vraag)

-

edit: Sorry voor het gezeur en het overnemen van de draad hiermee.

Hmm… denk dat ik mijn probleem heb gevonden.

Is dat de ontkoppeling van de stabilisatorstang of wat?

Hij heeft 2.300 mijl gereden en is nog nooit off-road geweest of heeft iets aangeraakt dat dit breken zou rechtvaardigen.

Ik zou graag een groothoekweergave van dat gebied zien, is dat een spant dat naar de stabilisatorstangbus gaat? Waar is het andere uiteinde nog mee verbonden? (en hoe zou je de bussen vervangen met een stang aan de behuizing gelast?
Ook, wat is dit?

Ik had hetzelfde probleem. 2022 Trailhawk kwam af fabriek met een klap. Uiteindelijk brak de stabilisatorstang. De dealer verving de voorste linker luchtvering en de stabilisatorstang. De reparatie kostte ongeveer $ 6000 (uiteraard onder garantie).

Is dit in het geel de daadwerkelijke stabilisator?
Image

Is dit in geel niet de eigenlijke stabilisator?
View attachment 246396
Correct.

Maar dat is een soort verbinding ermee die kapot is gegaan. Ik gokte dat het deel uitmaakte van de elektronische ontkoppeling, maar ik weet het niet zeker. De serviceagent had ook geen idee.

Ik zou graag een grotere hoek van dat gebied willen zien, is dat een ligger die naar de stabilisatorstangbus gaat? Waar is het andere uiteinde nog mee verbonden? (en hoe zou je de bussen vervangen met een stang aan de behuizing gelast?)
Wat is dit ook?
View attachment 246391
Het is onderdeel van het subframe. Ziet eruit als het bevestigingspunt van de transmissie-dwarsbalk.
Image

Niets dat met het probleem te maken heeft, ben ik vrij zeker van.
Ik had hetzelfde probleem. 2022 Trailhawk kwam met een klap uit de fabriek. Uiteindelijk brak de stabilisatorstang. De dealer verving de voorste linker luchtschokdemper en de stabilisatorstang. Kostte iets van $ 6000 voor de volledige reparatie (uiteraard onder garantie).
Nou, blij en evenmin enthousiast om te horen dat dit een zwak punt is in de hele line-up.
Ik hoop dat iemand snel met iets beters komt.

Correct.

Maar dat is een soort verbinding ermee die kapot ging. Ik gokte dat het deel uitmaakte van de elektronische ontkoppeling, maar ik weet het niet zeker. De serviceagent had ook geen idee.
Het lijkt erop dat wat kapot ging gewoon een beugel van een bepaalde soort is, die aan de andere kant vastgeschroefd zou moeten worden, zodat de montage van de stabilisatorstangbus verwijderd kan worden.
Ik zal online rondkijken.

Het lijkt erop dat er gewoon een beugel of iets dergelijks kapot is gegaan, die zou aan de andere kant vastgeschroefd moeten worden zodat de montage van de stabilisatorstangbus verwijderd kan worden.
Ik zal online rondkijken.
De servicesticker zegt: "stabilisatorstang ontkoppeling kapot bij stabilisatorstangbusdeksel."
Image

21 - 40 of 123 Posts