Het lijkt erop dat OP niet reageert. Ik kan proberen te PM'en.
Ik heb een paar interessante berekeningen gemaakt:
Stock JGC Limited met 265/60 R18 Michelin Primacy banden
Bandbreedte 10,7" Diameter 30,5"
Velgen - 8"x18" ET 56,4 Backspacing 171 (6,73")
Jeep Gladiator Rubicon met Falcon Wildpeak AT4 banden
Bandbreedte 11,5". Diameter 33"
Velgen 7,5"x17 ET 37,17 Backspacing 145 (5,71")
Het verschil in backspacing brengt de binnenrand van de velg 1,02" verder naar buiten.
Een 1/2" smallere velg betekent dat de buitenrand van de velg slechts 0,52" verder naar buiten komt.
De Wildpeaks zijn 0,8" breder in de bandbreedte, dus slechts 0,4" breder in elke richting.
Dus de banden zullen 0,92" verder naar buiten uitsteken aan de buitenkant en 0,62" verder naar buiten aan de binnenkant.
Na dit te hebben berekend, dacht ik dat ik ze zonder spacers of lift kon monteren. Ik heb een van de voorbanden eraf gehaald en vergeleken, en zie het probleem: de standaard velgen hebben meer een komvorm om de remklauwen te accommoderen. Gemeten vanaf het montageoppervlak, zijn de standaard velgen 1,25" diep en de Gladiator velgen slechts 0,75". De Gladiator velg gemonteerd en deze raakt de remklauw. De standaard velgen teruggeplaatst en er is 1/2" speling tussen de velg en de remklauw.
Dus het lijkt erop dat ik minstens 1/2" spacers nodig heb om de remklauwen vrij te maken.
Ik denk ook dat een 2" front strut spacer lift nodig kan zijn voor de extra 2 1/2" wieldiameter om contact met de voorste wielkast te voorkomen, en slechts 1/2" rear spring spacers om de Jeep beter van voor naar achter waterpas te zetten.
Mis ik iets? Moet ik de voorkant opnieuw uitlijnen na het installeren van strut spacers? Ik gok van wel.