2024 Jeep Wagoneer. Ik zou even pauzeren voordat ik die stap zet.
Eerst kocht ik de auto in juni. Eerste indrukken, hij verliet het terrein met een kleine shimmy en geluid van de achterbank. De shimmy schreef ik toe aan vlakke plekken en het geluid van de achterbank aan een rammelende veiligheidsgordel. Ik woon op 100 mijl van de dealer, de dealer zei rijd ermee naar huis, als het blijft aanhouden, breng hem dan terug bij je volgende olieverversing, dan balanceren we ze. De auto teruggebracht, ze hebben uiteindelijk alle 4 de banden vervangen en de achterbank vervangen. Probleem opgelost, behalve dat de balanceermachine niet goed stond, dus de shimmy was erger. Teruggebracht, dit keer zei ik ga maar door met de eerste olieverversing. Ze brachten de auto naar een andere bandenwinkel om de banden te laten balanceren, wat werkte, maar nu, en ik merkte het pas de volgende dag, vertelde de computer me dat ik een liter olie te weinig had. De digitale meter gaf aan dat er geen olie in de auto zat, wat duidelijk niet het geval kon zijn. Maar ik voegde een liter toe en volgde de instructies op het scherm om te resetten, toen ik me realiseerde dat de oliecyclus ook niet was gereset. De dealer kreeg de opdracht om de auto op te halen, wat ze deden, ze sleepten me 100 mijl naar me toe en namen toen de jeep mee. 2 weken later kreeg ik de jeep terug, had hem ongeveer een week, toen ik in de auto wilde stappen, startte de auto niet en zei geen key fob gedetecteerd. Stellantis bood aan om mijn auto te betalen, en ze stuurden me inderdaad een cheque van $1450 voor september. De dealer liet me de batterij een uur loskoppelen, wat niet werkte, maar ik kwam erachter dat ik de key fob in de startknop kon drukken en dan zou de auto starten. De auto naar een lokale dealer gebracht en de batterijen in de fobs laten vervangen, wat het probleem niet oploste, dus de auto ging terug naar de dealer van wie hij afkomstig was. Ze ontdekten dat een omtrek sensor het probleem veroorzaakte en Chrysler zei dat hij tot de 24e niet op voorraad was. Toen ik Stellantis belde en uitvoerig met hun klantenservice sprak, hebben ze iemand van de corporate parts erbij gehaald en blijkbaar het onderdeel voor me besteld en het zou de komende dagen in gebruik moeten worden genomen. Ik snap het, en vast en zeker zal iemand iets zeggen, koop geen nieuwe modellen in het jaar dat ze uitkomen. Dit is het probleem en de pauze. Ik heb veel dingen gereden voordat ik de Jeep Wagoneer kocht. De Tahoe, Yukon, Cadillac versie, Toyota Sequioa, Explorer, en ik moet eerlijk zijn, de Jeep Wagoneer met de Huricane motor, is als rijden in een raceauto, maar in plaats van oncomfortabele stoelen, rijd je rond in een woonkamer. Hij trekt mijn 2 jetski's zonder enige moeite. Ik vind de auto echt heel leuk. Dus hier de pauze. Ik heb in juni $81.000 betaald voor deze versie. Hij heeft 4000 mijl op de teller, Edmunds zegt dat hij $67.628 waard is. En als ik zeg dat ik $81.000 heb betaald, dan was dat de prijs op de sticker, niet een of andere zijshow sticker. Dat is een waardeverlies van $13.372 in 2,5 maanden. Ik weet niet of ik ooit iets zo snel heb zien dalen, en ik hoop dat die daling voorbij is. $3-5K bij ondertekening zeker, maar $13K in 2 maanden. Dat is verontrustend en om absoluut eerlijk te zijn bij het pauzeren, is de dealer erg behulpzaam geweest bij het navigeren door deze problemen. Alle 4 de banden vervangen is een beetje ongehoord, maar ze deden het wel, hoewel ze goedkeuring van de regiomanager nodig hadden.