Jeep Garage  - Jeep Forum banner
61 - 80 of 142 Posts
Kunt u de symptomen beschrijven die u ertoe hebben aangezet de voorkant te vervangen?

Mijn dealer blijft volhouden dat ze nog nooit een QL-veerpoot hebben zien verslijten. Ik heb 150.000 mijl en ik heb nog nooit schokdempers zo lang zien meegaan..... de airbags zijn in orde, maar de schokdemper is versleten. Mijn dealer zegt dat ik het mis heb.
Ik heb net de voorkant vervangen door gereviseerde ..... op mijn 2011 met 125.000 mijl. Ze kostten 235 dollar per stuk plus een borg van 75 dollar die je terugkrijgt als je je oude exemplaren terugstuurt met hun doos en een prepaid UPS-label. De arbeidskosten van de dealer bedroegen ongeveer 800 dollar. Zoveel goedkoper dan de onderdelen via de dealer te krijgen. Ik heb er tot nu toe pas ongeveer 20 mijl mee gereden, maar de voorkant is merkbaar steviger.

Mijn voorste schokdempers zijn onder maxcare vervangen vanwege luchtlekken in de rubberen blaas. De nieuwe waren voldoende "stijver" dat ik het verschil kon merken, maar de oude waren in geen geval versleten wat betreft hun "schokdempende" vermogen. Dit was bij ongeveer 70.000 km. Mijn algemene ervaring met schokdempers in tegenstelling tot schokdempers is dat schokdempers over het algemeen minstens 80.000 km meegaan en mogelijk 200.000+ km. Schokdempers daarentegen zijn vaak al voldoende versleten bij 30.000 km om gemakkelijk merkbaar te zijn, zo niet volledig versleten. Schokdempers zijn bijna altijd versleten bij 100.000 km, maar het hangt af van hoeveel de eigenaar om stuiterigheid geeft of de eigenaar denkt dat ze vervangen moeten worden. Ik heb de achterste (niet de nivomats) op mijn JGC vervangen bij 60.000 km, niet omdat de OEM versleten waren (dat waren ze niet), maar omdat ik een iets stijvere schokdemper wilde. Met alle nieuwe schokdempers/schokdempers voelt mijn JGC voor mij iets meer onder controle, maar ik zou zeggen dat de overgrote meerderheid van de mensen die deze voertuigen bezitten het verschil niet zouden merken. Ik richt die opmerking niet aan mensen op dit forum, iedereen hier is zeer waarschijnlijk veel meer afgestemd op hoe hun voertuig presteert dan de gebruikelijke eigenaar.

Net de achterschokdempers in mijn 2012 GC Overland diesel luchtvering vervangen door Bilstiens (summit). 147.000 km. De achterdemping is flink aangescherpt. De schokdempers gaan geleidelijk achteruit vanaf ongeveer 90.000 km, afhankelijk van de wegen/tracks die zijn bereden etc. Ik zal ook de voorkant vervangen, want de rit wordt een beetje zweverig naar mijn zin. De kosten om deze naar Australië te krijgen moeten echter wel gerechtvaardigd worden. Onthoud dat de voorschokdempers precies hetzelfde werk doen als de achterschokdempers.

Wauw, veel goede info in deze thread. Bedankt allemaal! Ik ben echter nog steeds een beetje in de war. Ik heb een 2012 WK2 (75K mijl) met QL, tweedehands gekocht zonder veel service records. Mijn allereerste high-tech 4WD-voertuig. Ik ben er dol op, maar het ziet ernaar uit dat de voor- en achterste veerpoot/schokdemper waarschijnlijk binnen een jaar of zo vervangen moeten worden.

Wat ik uit deze thread begrijp, is dat de Bilstein 4600 (onderdeelnummer 24-225427) een goede vervanging is voor de achterschokdempers. En inderdaad, dat is wat mijn monteur aangaf in zijn reparatie-offerte - hoewel voor een hoge prijs van $390/paar. Het lijkt erop dat ze dichter bij $150/paar zouden moeten liggen. Achter zijn de luchtveren / balgen gescheiden van de schokdempers, toch? Het lijkt erop dat dit de juiste luchtveer is: Suncore Industries - Quadra Lift Suspension Air Springs Rear Pair - Jeep Grand Cherokee, hoewel mijn monteur niet aangeeft dat ze vervangen moeten worden.

En aan de voorkant is het een combinatie van luchtveer en schokdemper/veerpoot, klopt dat? Mijn offerte geeft onderdeelnummer 68069661AB hiervoor aan, voor een prijs van $2400 voor het paar. Het lijkt erop dat dit een veel kosteneffectievere vervanging is: Suncore Industries - WK2 Quadra Lift Air Strut Assemblies Front Pair - Jeep Grand Cherokee

En MattC hierboven linkte naar deze gereviseerde exemplaren voor een geweldige lage prijs: Grand Cherokee Air Suspension Parts & Conversion Kits, maar het toont verschillende onderdeelnummers (68029903AE voor de linkerkant en 68059904AD voor de rechterkant) dan op mijn offerte (68069661AB), dus ik weet niet zeker wat er aan de hand is. Heeft mijn monteur het verkeerde onderdeel gespecificeerd? En, MattC, hoe voel je je er na 5 maanden over?

En tot slot, ik herinner me dat ik las dat de luchtvering van de WK2 volledig afgedicht is - dat het geen lucht uit de atmosfeer aanzuigt of afgeeft, waardoor vocht buiten het systeem blijft. Klopt dat? En voor iedereen die luchtcomponenten heeft vervangen, blijft het systeem afgedicht? Of moet je het leegmaken en opnieuw vullen?

Alvast bedankt voor alle input/advies!

Wow, veel goede info in deze thread. Bedankt allemaal! Ik ben echter nog steeds een beetje in de war. Ik heb een 2012 WK2 (75K mijl) met QL, tweedehands gekocht zonder veel onderhoudsgegevens. Mijn allereerste high-tech 4WD-voertuig. Ik ben er dol op, maar het ziet ernaar uit dat de voor- en achterste veerpoot/schokdemper waarschijnlijk binnen een jaar of zo vervangen moeten worden.

Wat ik uit deze thread begrijp, is dat de Bilstein 4600 (onderdeelnummer 24-225427) een goede vervanging is voor de achterschokdempers. En dat is inderdaad wat mijn monteur aangaf in zijn reparatieofferte - hoewel tegen een hoge prijs van $390/paar. Het lijkt erop dat ze dichter bij $150/paar zouden moeten liggen. Achter zijn de luchtveren/balgen gescheiden van de schokdempers, toch? Het lijkt erop dat dit de juiste luchtveer is: Suncore Industries - Quadra Lift Suspension Air Springs Rear Pair - Jeep Grand Cherokee, hoewel mijn monteur niet aangeeft dat ze vervangen moeten worden.

En aan de voorkant is het een combinatie van luchtveer en schokdemper/veerpoot, klopt dat? Mijn offerte geeft onderdeelnummer 68069661AB hiervoor aan, tegen een kostprijs van $2400 voor het paar. Het lijkt erop dat dit een veel kosteneffectievere vervanging is: Suncore Industries - WK2 Quadra Lift Air Strut Assemblies Front Pair - Jeep Grand Cherokee

En MattC hierboven linkte naar deze gereviseerde exemplaren voor een geweldige lage prijs: Grand Cherokee Air Suspension Parts & Conversion Kits, maar het toont verschillende onderdeelnummers (68029903AE voor de linkerkant en 68059904AD voor de rechterkant) dan op mijn offerte (68069661AB), dus ik weet niet zeker wat er aan de hand is. Heeft mijn monteur het verkeerde onderdeel gespecificeerd? En, MattC, hoe voel je je er na 5 maanden over?

En tot slot, ik herinner me dat ik heb gelezen dat de luchtvering van de WK2 volledig afgesloten is - dat het geen lucht uit de atmosfeer haalt of afgeeft, waardoor vocht uit het systeem wordt gehouden. Klopt dat? En voor iedereen die luchtcomponenten heeft vervangen, blijft het systeem afgesloten? Of moet je het leegmaken en opnieuw vullen?

Bedankt bij voorbaat voor alle input/advies!
Het systeem is volledig afgesloten, je kunt een of twee airbags vervangen zonder al te veel stikstof te verliezen. Ik heb de twee achterschokdempers van Summit voor ongeveer $150,00 US gekregen. Ik heb de voorkant nog niet vervangen, maar Suncore heeft ook een lijst voor luchtveer incl. schokdemper. Achterschokdempers zijn heel gemakkelijk te monteren als je enigszins mechanisch onderlegd bent. Het zou niet meer dan een uur werk moeten kosten om het paar te monteren.

Wow, veel goede info in deze thread. Bedankt allemaal! Ik ben echter nog steeds een beetje in de war. Ik heb een 2012 WK2 (75K mijl) met QL, gebruikt gekocht met niet veel service records. Mijn allereerste high-tech 4WD voertuig. Ik ben er dol op, maar het ziet ernaar uit dat ik waarschijnlijk binnen het komende jaar of zo de voor- en achterste veerpoot/schokdemper moet vervangen.

Wat ik uit deze thread begrijp, is dat de Bilstein 4600 (onderdeelnummer 24-225427) een goede vervanging is voor de achterschokdempers. En dat is inderdaad wat mijn monteur aangaf in zijn reparatieofferte - hoewel tegen een hoge prijs van $390/paar. Het lijkt erop dat ze dichter bij $150/paar zouden moeten zijn. Achter zijn de luchtveren/blazen gescheiden van de schokdempers, toch? Het lijkt erop dat dit de juiste luchtveer is: Suncore Industries - Quadra Lift Suspension Air Springs Rear Pair - Jeep Grand Cherokee, hoewel mijn monteur niet aangeeft dat ze vervangen moeten worden.

En aan de voorkant is het een combinatie van luchtveer en schokdemper/veerpoot, klopt dat? Mijn offerte geeft onderdeelnummer 68069661AB aan voor dit, tegen een kostprijs van $2400 voor het paar. Het lijkt erop dat dit een veel kosteneffectievere vervanging is: Suncore Industries - WK2 Quadra Lift Air Strut Assemblies Front Pair - Jeep Grand Cherokee

En ten slotte herinner ik me dat ik heb gelezen dat de luchtvering van de WK2 volledig afgedicht is - dat het geen lucht uit de atmosfeer aanzuigt of afgeeft, waardoor vocht uit het systeem wordt gehouden. Klopt dat? En voor iedereen die luchtcomponenten heeft vervangen, blijft het systeem afgedicht? Of moet je het leegmaken en opnieuw vullen?

Bedankt bij voorbaat voor alle input/advies!
Het systeem is volledig afgedicht, je kunt een of twee airbags vervangen zonder al te veel stikstof te verliezen. Ik heb de twee achterschokdempers van Summit voor ongeveer $150,00 US gekregen. Ik heb de voorkant nog niet vervangen, maar Suncore heeft ook een lijst voor luchtvering incl. schokdemper. Achterschokdempers zijn heel gemakkelijk te monteren als je enigszins mechanisch onderlegd bent. Het zou niet meer dan een uur werk moeten kosten om het paar te monteren.
Ik heb het QL-systeem niet, ik geef alleen door wat ik over het systeem heb gelezen en begrepen...

Het systeem is afgedicht en ze hebben een speciale fitting op het reservoir geplaatst zodat alleen de dealer het met stikstof kan onderhouden... ...er zijn een paar threads over het vinden van een adapter als je het zelf wilt doen...

Als je een airbag vervangt, moet je de elektronische tools van de dealer gebruiken om het systeem te bevelen alle stikstof uit de airbag in het reservoir te pompen... ...na vervanging vult het de airbag met de stikstof die het eerder heeft teruggewonnen...
...op deze manier moet de totale hoeveelheid dicht genoeg zijn om onderhoud te voorkomen...

Als je systeem lekte, een airbag ontplofte of je zelf een airbag hebt vervangen, maar het herstelproces niet zelf hebt uitgevoerd, heb je waarschijnlijk niet genoeg stikstof in het systeem en moet het worden onderhouden...

Hoewel mensen hebben gepost dat ze zelf een airbag hebben vervangen, zonder het herstelproces vooraf uit te voeren (omdat ze niet over de elektronische tools beschikten) en zeiden dat ze daarna geen fouten en waarschuwingen kregen, wat het systeem zal herkennen als het onvoldoende is onderhouden, of in ieder geval symptomen veroorzaakt die codes en waarschuwingen instellen...

De onderhoudsprocedure gebruikt opnieuw de elektronische tools van de dealer voor het hele systeem door een proces van het rondpompen van de stikstof en het meten van drukken en temperaturen... ...het lijkt erop dat het systeem een bepaalde "massa" stikstof vereist en het proces helpt je om dat wetenschappelijk te bepalen... ...dan wordt het onderhoud aanbevolen om de juiste massa te krijgen... ...dus je kunt je voorstellen dat je het systeem zelf wilt onderhouden met een adapter en een fles stikstof en een bandenspanningsmeter, je gaat het gewoon niet goed krijgen...

Ik weet zeker dat ze droge stikstof gebruiken om vocht en zuurstof uit het systeem te houden, evenals pure stikstof is veel voorspelbaarder en beter presterend dan droge lucht (en de meeste perslucht is niet droog), dus vocht is er zeker een onderdeel van, maar er zijn andere redenen waarom ze pure stikstof gebruiken...

Ik heb nog niet gelezen over een spoel- of vacuĂĽmproces voor het vervangen van airbags, dus ik vermoed dat het acceptabel is om een beetje lucht en vocht in het systeem te krijgen... ...nogmaals, ik heb geen QL-systeem onderhouden, dus ik zou het daarin heel erg mis kunnen hebben...

Ik heb het QL-systeem niet, ik geef alleen door wat ik heb gelezen en begrepen over het systeem....

Het systeem is afgedicht en ze hebben een speciale fitting op het reservoir geplaatst zodat alleen de dealer het met stikstof kan onderhouden... ...er zijn een paar threads over het vinden van een adapter als je het zelf wilt doen....

Als je een airbag vervangt, moet je de elektronische tools van de dealer gebruiken om het systeem te bevelen alle stikstof uit de airbag in het reservoir te pompen... ...na vervanging vult het de airbag met de stikstof die het eerder heeft teruggewonnen... ...op deze manier moet de totale hoeveelheid zo dicht mogelijk zijn dat je onderhoud kunt voorkomen....

Als je systeem lekte, een airbag ontplofte of je zelf een airbag hebt vervangen, maar het terugwinningsproces niet zelf hebt gedaan, heb je waarschijnlijk niet genoeg stikstof in het systeem en moet het worden onderhouden....

Hoewel mensen hebben gepost dat ze zelf een airbag hebben vervangen, zonder het terugwinningsproces voorafgaand te doen (omdat ze de elektronische tools niet hadden) en zeiden dat ze daarna geen fouten en waarschuwingen kregen, wat het systeem zal herkennen als het onvoldoende is onderhouden, of op zijn minst symptomen veroorzaakt die codes en lichtwaarschuwingen instellen.....

De onderhoudsprocedure gebruikt opnieuw de elektronische tools van de dealer voor het hele systeem door een proces van het rondpompen van de stikstof en het meten van drukken en temperaturen.... ...het lijkt erop dat het systeem een bepaalde "massa" stikstof vereist en het proces helpt je om dat wetenschappelijk te bepalen..... ...dan beveelt het het onderhoud aan om de juiste massa te krijgen..... ...dus je kunt je voorstellen dat je het systeem zelf wilt onderhouden met een adapter en een stikstoffles en een bandenspanningsmeter, je gaat het gewoon niet goed krijgen.....

Ik weet zeker dat ze droge stikstof gebruiken om vocht en zuurstof uit het systeem te houden, en pure stikstof is ook veel voorspelbaarder en presteert beter dan droge lucht (en de meeste perslucht is niet droog), dus vocht is er zeker een deel van, maar er zijn andere redenen waarom ze pure stikstof gebruiken....

Ik heb niet gelezen over een spoel- of vacuĂĽmproces voor het vervangen van airbags, dus ik vermoed dat het acceptabel is om een beetje lucht en vocht in het systeem te krijgen... ...nogmaals, ik heb geen QL-systeem onderhouden, dus ik kan het helemaal mis hebben....
Zeer geduldige uitleg die technisch gezien de juiste procedure is van de jeep.
Maar er is een bewezen doe-het-zelf-oplossing.
Ten eerste, ja, de fitting is een speciale, gepatenteerde fitting, maar precies dezelfde als de blauwe fitting voor airconditioning in de auto. Wat je nodig hebt, is een stikstofcilinder, een regelaar en een slang met een AC-fitting.
Om te voorkomen dat er lucht in komt, laat je alles helemaal zakken naar de parkeermodus, koppel je vervolgens de fitting los en sluit je deze af met tape of iets dergelijks. Het beste is om geen lucht binnen te laten, maar niet 100% vereist. Een kleine hoeveelheid lucht (vocht erin) is niet super gevaarlijk. Veel luchtveringssystemen gebruiken alleen lucht.
Zorg er dan voor dat de nieuwe balg is samengedrukt om de lucht eruit te laten en zet hem er dan op.
Je zou niet veel stikstof moeten verliezen. Je kunt controleren en bijvullen met behulp van de bovengenoemde goedkope gereedschappen als je het nodig hebt.
Als ze op NRH (normale rijhoogte) staan, moet de tankdruk ongeveer 170 psi zijn. Meer of minder 10-20 psi zou niet uit moeten maken, de tank is slechts een reservoir. De temperatuur zou ook niet veel uit moeten maken, aangezien stikstof zeer stabiel is voor temperatuur. Dat geldt niet voor die in -20 landen.
Geen paniek. Het zijn slechts mechanische onderdelen die worden bestuurd door een regelklep. Niets is super ingewikkeld. Ik heb het gedaan en heb er nooit problemen mee gehad.

Zeer geduldige uitleg die technisch gezien de juiste procedure is van de jeep.
Maar er is een bewezen doe-het-zelf oplossing.
Ten eerste, ja, de fitting is een speciale, gepatenteerde fitting, maar precies dezelfde als de blauwe AC-fitting voor auto's. Wat je nodig hebt is een stikstofcilinder, een regelaar en een slang met AC-fitting.
Om te voorkomen dat er lucht in komt, laat je alles zakken tot de parkeerstand, koppel je vervolgens de fitting los en sluit je deze af met tape of iets dergelijks. Het beste is om geen lucht binnen te laten, maar niet 100% vereist. Een kleine hoeveelheid lucht (vocht erin) is niet super gevaarlijk. Veel luchtveringsystemen gebruiken alleen lucht.
Zorg er dan voor dat de nieuwe balg wordt samengedrukt om de lucht eruit te laten en plaats hem er vervolgens op. Je zou niet veel stikstof moeten verliezen. Je kunt dit controleren en bijvullen met behulp van de bovengenoemde goedkope gereedschappen, indien nodig.
Als ze op NRH (normale rijhoogte) staan, moet de tankdruk ongeveer 170 psi zijn. Meer of minder 10-20 psi zou niet uitmaken, de tank is slechts een reservoir. De temperatuur zou ook niet veel uit moeten maken, aangezien stikstof zeer stabiel is voor temperatuur. Dit geldt niet voor landen met -20 graden.
Geen paniek. Het zijn slechts mechanische onderdelen die worden bestuurd door een regelklep. Niets super ingewikkelds. Ik heb het gedaan en heb er nooit problemen mee gehad.
Moet nog toevoegen, voordat je de leiding loskoppelt, zorg ervoor dat je eerst de batterij loskoppelt om te voorkomen dat de compressor gaat draaien.

5000 km gereden met nieuwe Bilsteins achter. Had een lichte bonk/klop achter voor montage, nu erger. Had nieuwe top mounts moeten monteren. Iemand suggesties welke mounts het beste zijn, zijn Dorman goed?

5000 km gereden met nieuwe Bilsteins achter. Had een lichte bonk/klop achter voor montage, nu erger. Had nieuwe top mounts moeten monteren. Iemand suggesties welke mounts het beste zijn, zijn Dorman goed?
Vervang altijd de bovenste mount van een schokdemper/veerpoot als deze gescheiden zijn van de schokdemper/veerpoot...... ....ze slijten net als de schokdemper/veerpoot, in sommige gevallen sneller dan de schokdemper/veerpoot.... ....met alle klachten over geklunk in de achterkant, een tsb voor een kit om een van de achterste schokdempers bovenste mount te reviseren, voor de WK2, het lijkt erop dat de achterste bovenste schokdemper mount sneller slijt dan de schokdemper.....

Ik heb MOOG gebruikt, maar Dorman is prima, AC Delco ook....... .....Hoewel ik misschien twee keer zou nadenken over andere onderdelen, maar een schokdemper mount zou ik aarzelen om Mevotech of een van de andere grotere merken te nemen......

We hebben een 2011 WK2 met de QL. We hebben hem twee keer bij de dealer gehad, een keer afgelopen winter en een keer deze winter. Ons probleem is dat wanneer het tien graden onder nul of kouder wordt, de QL helemaal naar de bump stops zakt en de pomp blijft draaien tot hij uitvalt door de temperatuur. Vorig jaar hadden ze bij de dealer een TSB die zei dat er methanol aan het systeem moest worden toegevoegd. Met een herlading hielp dat om de winter door te komen. Het kwam vorige maand terug, dus deze keer hebben ze het gewoon door de diagnose laten lopen, waarbij het het een paar cycli op en neer stuurt en het werkt sindsdien. Ze stelden voor om de achterste balgen te vervangen, 118.000 mijl erop. Ik zal hoogstwaarschijnlijk de schokdempers vervangen door de gele Bilsteins. Ik heb er veel geluk mee gehad op veel andere jeeps. Bedankt voor alle info.

Geweldige info hier van iedereen - ik denk dat ik een unieke situatie heb, die hopelijk iemand is tegengekomen. Ik heb een 2011 JGC Overland Summit met QL en trekhaak, en ik heb verlagingslinks geĂŻnstalleerd om het voertuig ongeveer 3/4 inch te laten zakken. Ik rijd met 22x10 inch wielen met 305/35 Lionhart banden.

Ik moet beide achterschokdempers vervangen, ze lekken. Ik heb de aanbevelingen voor de Bilstein 4600 en 5100 gezien, ondanks dat alle online retailers zeggen dat deze niet werken op een QL-ophangingsvoertuig, vertrouw ik alle info hier dat de Bilsteins wel werken.

Mijn vraag is of iemand een suggestie heeft welke Bilstein ik op mijn voertuig moet gebruiken, aangezien ik verlagingslinks heb geĂŻnstalleerd. Ik zag dat de 5100's goed zijn voor verhoogde voertuigen, en de 4600's voor standaard... hoe zit het met een zoals de mijne die verlaagd is, heeft iemand de Bilsteins geprobeerd (en welke)?

Excuses als dit in een andere thread aan de orde komt, maar ik heb gezocht en kon niets vinden.

Ik weet niet zeker of het uitmaakt of je hem hebt verlaagd of niet, de hoeveelheid veerweg is hetzelfde, dus aangezien beide Bilstiens op deze voertuigen hebben gewerkt, zou ik verwachten dat ze prima werken op een verlaagde of verhoogde auto. Ik zag ook op sommige sites dat de 5100's werden voorgesteld voor mensen die hun voertuig hadden verhoogd, maar geen van de sites gaf aan waarom ze die aanbeveling deden. Als ik zou moeten gokken, zou ik gokken dat de 5100's een stijvere schokdemper zijn dan de 4600's. Persoonlijk zou ik geen stijvere schokdemper willen, aangezien ik die route in het verleden op andere voertuigen ben gegaan en ontevreden was over de ruwe rit die ze veroorzaakten. Misschien kan Mongo iets toevoegen over of hij vond dat de 5100's stijver aanvoelden dan de fabrieksschokdempers en hoeveel. Ik heb mijn fabrieksschokdempers vervangen door de 4600's en ze waren maar een heel klein beetje stijver dan de fabrieksschokdempers en precies de juiste stijfheid voor mijn wensen.

Ik weet niet zeker of het uitmaakt of je het hebt verlaagd of niet, de hoeveelheid veerweg is hetzelfde, dus aangezien beide Bilstiens op deze voertuigen hebben gewerkt, zou ik verwachten dat ze prima zouden werken op een verlaagde of verhoogde auto. Ook ik zag op sommige sites dat de 5100's werden voorgesteld voor mensen die hun voertuig hadden verhoogd, maar geen van de sites gaf aan waarom ze die aanbeveling deden. Als ik zou moeten gokken, zou ik gokken dat de 5100's een stijvere schokdemper zijn dan de 4600's. Persoonlijk zou ik geen stijvere schokdemper willen, omdat ik die route in het verleden op andere voertuigen ben gegaan en ontevreden was over de ruwe rit die ze veroorzaakten. Misschien kan Mongo iets toevoegen over of hij dacht dat de 5100's stijver aanvoelden dan de fabrieksschokdempers en hoeveel. Ik verving mijn fabrieksschokdempers door de 4600's en ze waren net een heel klein beetje stijver dan de fabrieksschokdempers en precies de juiste stijfheid voor mijn wensen.
Ik las op een pagina van Bilstein Distributors dat de 4600 en 5100 intern dezelfde schokdemper zijn, d.w.z. qua prestaties hetzelfde, dat de 4600 een directe vervanging was en de 5100 wijzigingen had om het aanpassen van de ophanging te ondersteunen.... ....voor sportwagens en sedans/coupes zouden de 5100's verlaging ondersteunen, voor vrachtwagens en off-road voertuigen zouden ze verhoging ondersteunen....

Voor verlaging moet een schokdemper zich mogelijk over een kortere afstand terugtrekken, voor verhoging moet een schokdemper zich mogelijk over een grotere afstand uitstrekken, en/of zoals we weten heeft de 5100 voorschokdemper/veerpoot een selecteerbare positie van de onderste veerzitting waarmee je het voertuig kunt verhogen, in feite is de laagste instelling die je kunt selecteren een verhoging van 1/3 inch...

Toen ik mijn 5100's zij aan zij met de OEM vergeleek, strekten ze zich minstens een inch verder uit dan de OEM, maar de lengte was hetzelfde..... ....Ik mat aan de voorkant dat de ophanging 1,25" meer rebound had....

Ik las op een pagina van Bilstein Distributors dat de 4600 en 5100 intern dezelfde schokdemper zijn, d.w.z. qua prestaties hetzelfde, dat de 4600 een directe vervanging was en de 5100 wijzigingen had om het aanpassen van de ophanging te ondersteunen.... ....voor sportieve auto's en sedans/coupes zouden de 5100's verlaging ondersteunen, voor vrachtwagens en off-road voertuigen zouden ze verhoging ondersteunen....

Voor verlaging moet een schokdemper zich mogelijk over een kortere afstand terugtrekken, voor verhoging moet een schokdemper zich mogelijk over een grotere afstand uitstrekken, en/of zoals we weten heeft de 5100 voorschokdemper/veerpoot een selecteerbare positie van de onderste veerzitting waarmee u het voertuig kunt verhogen, in feite is de laagste instelling die u kunt selecteren een verhoging van 1/3 inch...

Toen ik mijn 5100's naast de OEM vergeleek, strekten ze zich minstens een inch verder uit dan de OEM, maar de lengte was hetzelfde..... ....Ik mat aan de voorkant dat de ophanging 1,25" meer rebound had....
Ik weet niet zeker of het uitmaakt of je hem verlaagd hebt of niet, de hoeveelheid veerweg is hetzelfde, dus aangezien beide Bilstiens op deze voertuigen hebben gewerkt, zou ik verwachten dat ze prima zouden werken op een verlaagde of verhoogde auto. Ook ik zag op sommige sites dat de 5100's werden voorgesteld voor mensen die hun voertuig hadden verhoogd, maar geen van de sites gaf aan waarom ze die aanbeveling deden. Als ik zou moeten gokken, zou ik gokken dat de 5100's een stijvere schokdemper zijn dan de 4600's. Persoonlijk zou ik geen stijvere schokdemper willen, aangezien ik die route in het verleden op andere voertuigen ben gegaan en ontevreden was over de ruwe rit die ze veroorzaakten. Misschien kan Mongo iets toevoegen over of hij vond dat de 5100's stijver aanvoelden dan de fabrieksschokdempers en hoeveel. Ik verving mijn fabrieksschokdempers door de 4600's en ze waren net iets stijver dan de fabrieksschokdempers en precies de juiste stijfheid voor mijn wensen.
Oké bedankt - logisch, goed punt over de stijfheid.....in de zomer rijd ik met de 305/35's, dus heel weinig zijwand en de rit is al stijf.

Ik las op een pagina van Bilstein Distributors dat de 4600 en 5100 intern dezelfde schokdemper zijn, d.w.z. qua prestaties hetzelfde, dat de 4600 een directe vervanging was en de 5100 wijzigingen had om het aanpassen van de ophanging te ondersteunen.... ....voor sportieve auto's en sedans/coupes zouden de 5100 verlaging ondersteunen, voor vrachtwagens en off-road voertuigen zouden ze verhoging ondersteunen....

Voor verlaging moet een schokdemper zich mogelijk over een kortere afstand terugtrekken, voor verhoging moet een schokdemper zich mogelijk over een grotere afstand uitstrekken, en/of zoals we weten heeft de 5100 voorschokdemper/veerpoot een selecteerbare positie voor de onderste veerzitting waarmee u het voertuig kunt verhogen, in feite is de laagste instelling die u kunt selecteren een verhoging van 1/3 inch...

Toen ik mijn 5100's naast de OEM vergeleek, strekten ze zich minstens een inch verder uit dan de OEM, maar de lengte was hetzelfde..... ....Ik heb aan de voorkant gemeten dat de ophanging 1,25 inch meer rebound had....
Dus ik denk dat ik met beide kanten op kan gaan en het niveau van stijfheid moet bepalen dat ik bereid ben te tolereren. Betekent waarschijnlijk de 4600's.

Dus ik denk dat ik hiervan met beide kanten op kan gaan, en moet beslissen welke mate van stijfheid ik bereid ben te tolereren. Betekent waarschijnlijk de 4600's
Ik denk niet dat Mongo QL had en hij was, als mijn geheugen me niet bedriegt, geĂŻnteresseerd in een heel kleine verandering in zijn "in rust" ophanghoogte en dat was de belangrijkste reden dat hij de 5100 boven de 4600 koos. Als je dat met QL zou proberen, zou de QL de "extra hoogte" gewoon weer terug aanpassen. Naar verluidt zijn ze "binnenin" hetzelfde, dus ik zou de 4600 gebruiken als je niet van plan bent te knoeien met de hoogteverstelling van de 5100's.

Dus ik denk dat ik hiervan met beide kanten op kan, en moet beslissen welke mate van stijfheid ik bereid ben te tolereren. Betekent waarschijnlijk de 4600's
Nogmaals, het enige betrouwbare dat ik heb gezien over de relatieve stijfheid tussen de 4600 en 5100, is dat ze precies hetzelfde zijn... ...als je een directe vervangingsschok wilt, is de 4600 daarvoor ontworpen, als je een schok wilt om kleine aanpassingen aan de ophanging te doen, is de 5100 daarvoor ontworpen.....

Ik had 4600's op een vorige generatie WK/XK, waarvan de voorwielophanging erg lijkt op de WK2.... ...Ik heb 5100's op mijn WK2, ze lijken qua stijfheid/comfort hetzelfde voor mij...

Ik denk niet dat Mongo QL had en hij was, als mijn geheugen me niet bedriegt, geĂŻnteresseerd in een heel kleine verandering in zijn "in rust" ophangingshoogte en dat was de belangrijkste reden dat hij de 5100 boven de 4600 koos. Als je dat met QL probeerde te doen, zou de QL de "extra hoogte" gewoon weer terug aanpassen. Naar verluidt zijn ze "binnenin" hetzelfde, dus ik zou de 4600 gebruiken als je niet van plan bent te knoeien met de hoogteverstellingsfunctie op de 5100's.
Ik heb eerder in de thread vermeld dat ik geen QL heb....
De 5100 voorschokdemper/veerpoot heeft een selecteerbare positie voor de onderste veerzitting, die de voorkant van het voertuig in verschillende stappen van 0,3"-1,25" zal verhogen, de laagste stand is 0,3" hoger dan OEM, dus hij wordt verhoogd, zelfs als je de laagste stand selecteert.... ...Ik heb de 0,75" lift geselecteerd, om een deel van het naar voren gerichte uiterlijk van de standaard WK2 weg te nemen.... ...Ik heb voor en na gemeten en het was precies een verschil van 0,75"...

Bilstein maakt geen voorschokdemper/veerpoot voor de QL-ophanging....
De voorste luchtveerpoot is een eenheid, maar het is een voorschokdemper en airbag voorgemonteerd.... ...om de airbag te passen, kan het nodig zijn geweest om wijzigingen aan de schokdemper aan te brengen of het verwijderen/installeren van de airbag kan speciale apparatuur vereisen die een dealer/werkplaats/doe-het-zelver nooit zou hebben.... ...misschien is het zoals veel wiellagers tegenwoordig, dat het verwijderen ervan alleen kan door het te breken, het is alleen ontworpen om een nieuwe in te persen, het uitpersen van de oude breekt het.... ...of misschien wilden ze gewoon extra geld verdienen door alleen de voorschokdemper/veerpoot en airbag voorgemonteerd aan te bieden....

Proberen een airbag van de OEM-luchtveerpoot te halen en deze op een aftermarket-veerpoot te plaatsen, is slechts speculatie... ...misschien zou het werken, misschien niet en moet je proberen voorschokdempers terug te sturen die je hebt bekrast door te proberen er airbags op te installeren.... ...of je beschadigt de airbag door te proberen deze te verwijderen....

Ik heb een how-to gezien over het verwisselen van de OEM-airbag op een nieuwe voorschokdemper/veerpoot voor de Mercedes SUV die samen met de WK2 is ontwikkeld.... ...het zag er net zo uit als de WK2-luchtveerpoot, maar er zijn veel verschillen tussen de Mercedes- en Jeep-versie, dus het betekent niet dat het hetzelfde is voor de WK2-luchtveerpoot...

De QL zou elke verandering die je probeert aan te brengen in de rijhoogte ongedaan maken, en het zou dit doen door de airbag leeg te laten/op te blazen tot de juiste rijhoogte weer normaal is.... ...dit resulteert in een andere veerconstante, dus je eindigt met de voorste airbags die te hard/zacht zijn en negatieve invloed hebben op de rij- en handling.... ...maar nogmaals, dit is ervan uitgaande dat je een airbag over een aftermarket-veerpoot kunt plaatsen, dat is niet bekend, en voor zover FCA betreft, zeggen ze dat ze alleen als een voorgemonteerde eenheid komen.

Nogmaals, het enige betrouwbare dat ik heb gezien over de relatieve stijfheid tussen de 4600 en 5100, is dat ze precies hetzelfde zijn... ...als je een directe vervangingsschokdemper wilt, is de 4600 daarvoor ontworpen, als je een schokdemper wilt om kleine aanpassingen aan de ophanging te doen, is de 5100 daarvoor ontworpen.....

Ik had 4600's op een vorige generatie WK/XK, waarvan de voorwielophanging erg lijkt op de WK2.... ...Ik heb 5100's op mijn WK2, ze lijken voor mij dezelfde stijfheid/comfort te hebben...

Ik heb eerder in de thread vermeld dat ik geen QL heb....
De 5100 voorschokdemper/veerpoot heeft een selecteerbare positie voor de onderste veerzitting, die de voorkant van het voertuig in verschillende stappen van 0,3"-1,25" zal verhogen, de laagste stand is 0,3" hoger dan OEM, dus hij wordt verhoogd, zelfs als je de laagste positie selecteert.... ...Ik heb de 0,75" lift geselecteerd, om een deel van het naar voren gerichte uiterlijk van de standaard WK2 weg te nemen.... ...Ik heb voor en na gemeten en het was precies een verschil van 0,75"...

Bilstein maakt geen voorschokdemper/veerpoot voor de QL-ophanging....
De voorste luchtveerpoot is een eenheid, maar het is een voorschokdemper en airbag voorgemonteerd.... ...om de airbag te passen, kan het nodig zijn geweest om wijzigingen aan de schokdemper aan te brengen, of het verwijderen/installeren van de airbag kan speciale apparatuur vereisen die een dealer/werkplaats/doe-het-zelver nooit zou hebben.... ...misschien is het zoals veel wiellagers tegenwoordig, dat het verwijderen ervan alleen kan worden gedaan door het te breken, het is alleen ontworpen om een nieuwe in te persen, het uitpersen van de oude breekt het.... ...of misschien wilden ze gewoon extra geld verdienen door alleen de voorschokdemper/veerpoot en airbag voorgemonteerd aan te bieden....

Om te proberen een airbag van de OEM-luchtveerpoot te halen en deze op een aftermarket-veerpoot te plaatsen, is slechts speculatie... ...misschien zou het werken, misschien niet en moet je proberen voorschokdempers terug te sturen die je hebt beschadigd door te proberen er airbags op te installeren.... ...of je beschadigt de airbag door te proberen deze te verwijderen....

Ik heb een how-to gezien over het verwisselen van de OEM-airbag op een nieuwe voorschokdemper/veerpoot voor de Mercedes SUV die samen met de WK2 is ontwikkeld.... ...het zag er net zo uit als de WK2-luchtveerpoot, maar er zijn veel verschillen tussen de Mercedes- en Jeep-versie, dus het betekent niet dat het hetzelfde is voor de WK2-luchtveerpoot...

De QL zou elke verandering die je probeert aan te brengen in de rijhoogte ongedaan maken, en dat zou hij doen door de airbag leeg te laten/op te blazen tot de juiste rijhoogte weer normaal is.... ...dit resulteert in een andere veerconstante, dus je eindigt met de voorste airbags die te hard/zacht zijn en een negatieve invloed hebben op de rij-eigenschappen.... ...maar nogmaals, dit is ervan uitgaande dat je een airbag over een aftermarket-veerpoot kunt plaatsen, dat is niet bekend, en voor zover FCA betreft, zeggen ze dat ze alleen als een voorgemonteerde eenheid komen.
Nogmaals bedankt, ik heb de 4600's besteld. Ik heb ook besloten om een Hellwig achterste stabilisatorstang en bwoody eindverbindingen te nemen.....

61 - 80 of 142 Posts