Jeep Garage  - Jeep Forum banner

WL - Mopar Side Steps & Spatschermen

13K views 29 replies 17 participants last post by  DeweyDog  
#1 ·
Heeft iemand de OEM Mopar-zijsteunen en/of spatlappen zelf besteld en geïnstalleerd op de WL, 2-rij of 3-rij? Ik doe dit liever zelf, maar wil het niet doen als het geen goed idee is. Ik ben niet geïnteresseerd in de gedeeltelijke PPF die wordt geleverd met het Finishing Package van Mopar, dus het bestellen van dat pakket en de zijsteunen af fabriek is gewoon geen goed idee, IMHO. Ik denk ook dat als ik de zijsteunen af fabriek bestel, ik ze mogelijk moet verwijderen om de voorste spatlappen correct te kunnen plaatsen en installeren.

Alle installatie-inzichten over een of beide worden gewaardeerd!

#8 ·
Ik heb een '22 two row Altitude. Ik heb een paar weken geleden de Mopar modder-/rotsbeschermers geïnstalleerd. Vrij eenvoudig te doen. Het enige wat ik niet heb gedaan, was de kleine gaatjes in de achterste wielkasten boren. Het leek gewoon niet nodig met de andere beugels en bouten die werden gebruikt.

View attachment 243311 View attachment 243312 View attachment 243313 View attachment 243314
Net gisteren side steps voor de GC besteld van e-bay (de enige die ik kon vinden) Bam zei geen meer over, geen eta op restock, hetzelfde met dealers & Mopar sites View attachment 243755 Ik zal snel updaten...
Passagierskant klaar, het is een hel om die rivnuts erin te krijgen...
Image
Image
Image

#4 ·
Hier is een link naar de voor- en achtersets van BAM Wholesale. Ze hebben de beste prijzen die ik heb gevonden. Deze zijn voor de 2-rijige versie.

#7 ·
Is er iemand die de OEM Mopar side steps en/of spatlappen zelf heeft besteld en geïnstalleerd op de WL, 2-rij of 3-rij? Ik zou dit liever zelf doen, maar wil het niet doen als het geen goed idee is. Ik ben niet geïnteresseerd in de gedeeltelijke PPF die wordt geleverd met het Finishing Package van Mopar, dus het bestellen van dat pakket en de side steps af fabriek is gewoon geen goed idee, IMHO. Ik denk ook dat als ik de side steps af fabriek bestel, ik ze mogelijk moet verwijderen om de voorspatlappen goed te kunnen passen en installeren.

Alle installatie-inzichten over een van beide of beide worden gewaardeerd!
Net gisteren side steps voor de GC besteld van e-bay (de enige die ik kon vinden) Bam zei dat er geen meer waren, geen ETA voor de restock, hetzelfde met dealers & Mopar sites
Ik zal snel updaten...

#11 ·
Ik ben het eens met dand - het ziet er geweldig uit. Benieuwd of iemand de heldere OEM-zijtreden van Jeep heeft, in plaats van de volledig zwarte zijtreden. Ik heb verschillende YouTube-video's gezien die de heldere zijtreden laten zien, maar ik weet niet zeker of ze aftermarket of OEM zijn, omdat ze er anders uitzien dan die je rechtstreeks bij Jeep kunt bestellen, bij het bestellen van je voertuig.

#15 ·
Ze zijn 3" met de deur dicht, met open is het een stap van 4 1/4, ik heb ze nog niet nat gemaakt, ik zal posten als ik dat doe. Ik heb gemerkt (niet gewend om ze te hebben) dat het scheenbeensplijters kunnen zijn, ik zal moeten leren ze te gebruiken als hun zijtreden.
Eens over scheenbeensplijters. Mijn schoonzus en haar man hebben ze op hun 2020 GC en F150, ze heeft ze nodig, hij is ook niet groot. Ik vind ze zowat perfect verkeerd voor mijn lengte. Te lang om in te stappen als je ze gebruikt, en steken te ver uit om ze te vermijden.

#19 ·
Ik vraag me af of de L- en 2-rijige zijtreden hetzelfde zijn - met alleen verschillende onderdeelnummers. Zijn de twee modellen niet hetzelfde van wiel tot wiel, waarbij de L alleen langer is achter het achterwiel? In mijn vorige Jeeps maakte Jeep onderdelen altijd ingewikkelder dan nodig in hun aanduidingen.

#20 ·
Ik vraag me af of de L- en 2-rijige zijtreden hetzelfde zijn - met alleen verschillende onderdeelnummers. Zijn de twee modellen niet hetzelfde van wiel tot wiel, waarbij de L alleen langer is achter het achterwiel? In mijn vorige Jeeps maakte Jeep onderdelen altijd ingewikkelder dan nodig in hun aanduidingen.
Ik zie de wielbasis van de 2-rij als 116,7" en de 3-rij als 121,7" dus de wiel-tot-wiel is langer en, ik geloof, dat de achterdeuren langer zijn.
Dat zou technisch gezien de zijtreden 5" korter maken???

• Helpful
Reactions: Pioneer4x4
#23 ·
#24 ·
De twee- en drievoudige rij zijn zeker verschillende lengtes.

Ook voor iedereen die meer capabele draagkrachtige rock rails wil, heeft Rocky Road Outfitters rock sliders (die ook treden zijn) in verschillende maten en stijlen. Ze beschermen uw voertuig daadwerkelijk als u offroad gaat, omdat ze het gewicht van het voertuig kunnen dragen als u over rotsen (of stoepranden in het winkelcentrum) glijdt. Ze kosten iets meer, maar voegen veel meer waarde toe via bescherming als u ooit van plan bent om offroad te gaan.

#28 ·
Toen we onze '25 GC Summit bestelden, bestelden we hem met de heldere zijtreden. Ik vind ze een beetje vervelend om te gebruiken, want er is geen ruimte voor je voet (teen-gedeelte) om te gaan. Het gaat tegen de dorpel aan en geeft je niet veel landingsruimte om op te stappen. Ze zien er wel geweldig uit.